Frosch tylko w opakowaniach z recyklingu

Już wszystkie swoje produkty Werner & Mertz pakuje w plastikowe opakowania w 100% z recyklingu.

Producent kładzie nacisk na ekologię i uważa się za pioniera zrównoważonego rozwoju w Europie w swojej branży. - Wykorzystaliśmy już 307 mln butelek z tworzywa w 100% z recyklingu – mówi Reinhard Schneider, partner zarządzający i właściciel firmy Werner & Mertz (na zdjęciu).

- Jesteśmy średniej wielkości firmą, zatrudniamy ok. 1000 pracowników, a roczne obroty wynoszą 400 mln euro – podkreśla. I pyta: dlaczego nie postępują tak koncerny? Odpowiedź jest jedna – ze względu na koszty. Cena takiej butelki jest o 3 do 5 eurocentów wyższa niż z PET nie z recyklingu. Ale, jak przekonuje Reinhard Schneider, gdyby koncerny zdecydowały się na taki krok, koszty byłyby dużo niższe dzięki wielkości skali. Chodzi o cenę recyklatu, czyli granulatu, który powstaje po przetworzeniu zużytych i wyrzuconych opakowań PET. Większy popyt na recyklat obniżyłby jednostkową cenę butelki.

Technologia stosowana do produkcji butelek dla Werner & Mertz umożliwia otrzymanie przezroczystego recyklatu, z którego można wytwarzać opakowania produktów spożywczych. - Już dostępne są napoje w butelkach po produktach Froscha – informuje Reinhard Schneider. Produkcja opakowań dla marki odbywa się w zamkniętym obiegu. W około 70% powstają one z butelek PET, które w Niemczech można wielokrotnie napełniać. Jednak po 20 myciach i napełnieniach kurczą się i wtedy stają się odpadem, poddawanym recyklingowi. Pozostałą część surowca stanowi rPET z Żółtych Worków. Po wielokrotnym procesie recyklingu tworzywo może być wykorzystane do produkcji opakowań o mniejszych wymaganiach, np. doniczek.

Jak pokazują badania GfK przeprowadzone w 11 krajach, 70% respondentów wymieniło odpady z tworzyw sztucznych jako największe wyzwanie środowiskowe, ważniejsze niż zmiany klimatu. Zdaniem Reinharda Schneidera konieczne jest teraz przekonanie konsumentów do wyboru produktów w opakowaniach z tworzywa w 100% z recyklingu. W tym celu Werner & Mertz prowadzi w różnych krajach europejskich kampanie marketingową marki Frosch pod hasłem „100% w butelkach nie w oceanach”. Jak informuje Barbara Chrząstowska, członek zarządu Werner & Mertz Delta, w Polsce zaczęła się we wrześniu br.

Producent z Moguncji specjalizuje się w ekologicznych środkach czystości. Nie zawierają one m.in. fosforanów, boranów, formaldehydu. Do ich produkcji stosuje naturalne składniki, związki powierzchniowo czynne pochodzenia roślinnego o szybkiej biodegradacji, minimalizuje udział środków konserwujących i zapachowych.

Barbara Mikusińska 771 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }