Naga prawda drażni Niemców

Niemiecka sieć Netto zaskoczyła konsumentów prowokacyjną kampanią z nagimi modelami. Nie wszystkim spodobał się ten pomysł.

Plakaty z nagimi mężczyzną i kobietą, zasłaniającymi "newralgiczne" części ciała warzywami to kontrowersyjny pomysł niemieckiej sieci Netto, który podzielił konsumentów, wywołując skrajnie kontrastujące ze sobą reakcje. Na pewno jednak nie przeszedł bez echa.

Netto, niemające zresztą nic wspólnego z duńską siecią o tej samej nazwie, która działa w Polsce (i w Niemczech także), postanowiło zwrócić uwagę klientów na problem namnażania plastikowych odpadów oraz na fakt, że samo sprzedaje warzywa i owoce wyłącznie luzem, bez plastikowych opakowań. "Nagie fakty" to hasło przewodnie kampanii. Odpowiedzialna za nią agencja Jung von Matt postanowiła w sposób dosłowny zwizualizować przekaz i umieściła na plakatach ludzi w "stroju" Adama i Ewy. Przesłanie jest oczywiste: mniej torebek to mniej odpadów z tworzyw sztucznych.

Kampania wystartowała na początku obecnego tygodnia (14 października) i potrwa do końca miesiąca w mediach społecznościowych, a także w sklepach w postaci plakatów, stojaków i wieszaków podsufitowych.

– Oferujemy nawet sto niepakowanych produktów w dziale warzywno-owocowym – mówi niemieckiej Lebensmittel Zeitung Christina Stylianou, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Netto. – Chcemy zwrócić uwagę naszych klientów, których tygodniowo odwiedza nas 21 milionów, na problem zanieczyszczenia środowiska. Kto kupuje warzywa i owoce bez opakowań, pomaga chronić przyrodę i zredukować ilość plastikowych odpadów. To dla nas istotna kwestia – dodaje.

Zarówno Netto, jak i agencja odpowiedzialna za kreację liczyli się z tym, że pomysł wzbudzi mieszane uczucia i skrajne reakcje. W mediach społecznościowych została ona skrytykowana jako "seksistowska", choć występują w niej przedstawiciele obu płci. Cel był jeden: zwrócenie uwagi na problem i zaakcentowanie, że sieć w coraz większym stopniu rezygnuje z plastiku.

Zamiast jednorazowych toreb plastikowych Netto oferuje teraz nadające się do recyklingu i do prania siatki wielokrotnego użytku oraz zwrotne skrzynki transportowe.

Sieć Netto należy do największej niemieckiej grupy detalicznej – mającej formę spółdzielni Edeki. Powstała w 1984 roku i działa głównie w zachodniej i południowej części Niemiec. Zatrudnia niemal 77 tys. pracowników w 4260 sklepach i oferuje ok. 5 tys. artykułów, głównie markowych, w niskich cenach.

Magdalena Weiss 2214 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }