Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

Od 10 października są one dostępne we wszystkich sklepach sieci.

Opakowanie zawiera dwa woreczki na zakupy w cenie 2,99 zł. Są one wykonane z tkaniny i mogą być bez problemu prane w pralce.

Zdaniem sieci ich wprowadzenie ma przyczynić się do dalszej redukcji plastiku - woreczki mają w istotnym stopniu zastąpić tzw. zrywki, cienkie torebki foliowe, które często po jednokrotnym użyciu są wyrzucane.

Z wyliczeń wynika, że zastąpienie „zrywek” woreczkami może przyczynić się do ograniczenia wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.

Wprowadzenie woreczków wielorazowego użytku to kolejny element strategii CSR Kaufland „Działanie robi różnicę”, która obejmuje szereg inicjatyw na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

W sierpniu we wszystkich marketach sieci w Polsce wprowadzone zostały nowe wielorazowe torby na zakupy. Klienci mogą teraz wybierać między wytrzymałą papierową torbą z certyfikatem FSC, torbą na ramię, torbą bawełnianą a ażurową plecionką czy dużą torbą, którą wykonano z tworzywa sztucznego w 80% pochodzącego z recyklingu.

Ponadto aktualnie w 11 sklepach sieci w Polsce trwają testy pakowania wędlin, serów oraz produktów garmażeryjnych do opakowań własnych, przyniesionych przez klientów.

To jednak nie koniec proekologicznych zmian. Sieć zapewnia, że kolejne działania będą wdrażane jeszcze w tym roku.

Joanna Hamdan 9685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }