Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodkich napojów

To pierwszy kraj na świecie, który zdecydował się na taki krok.

Singapur ma być pierwszym krajem na świecie, który zakazuje reklam niezdrowych napojów o wysokiej zawartości cukru. Obejmie on wszystkie platformy medialne.

Jak poinformował na czwartkowej konferencji Edwin Tong, starszy minister stanu w Ministerstwie Zdrowia miasta, decyzja ta została podjęta po "konsultacjach społecznych", które odbyły się w formie ankiety.

W komunikacie prasowym Ministerstwo poinformowało, że nowe przepisy dotyczyć będą napojów bezalkoholowych, soków, napojów jogurtowych i kawy rozpuszczalnej.

Ponadto Ministerstwo w ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie zbierać informacje zwrotne od konsumentów i przemysłu, zanim ogłosi dalsze szczegóły dotyczące wdrożenia zakazu.

Oprócz zakazu reklamy ministerstwo ogłosiło, że słodkie napoje będą również musiały mieć na przodzie opakowania oznaczoną kolorem etykietę zawierającą informację na temat wartości odżywczej i zawartości cukru.

Edwin Tong dodał, że te dwa środki były tylko pierwszymi krokami w wysiłkach Singapuru na rzecz walki z cukrzycą. Dwie inne propozycje, w tym możliwość wprowadzenia podatku akcyzowego czy nawet całkowity zakaz napojów o wysokiej zawartości cukru, są nadal brane pod uwag.

Zakaz am wejść w życie w przyszłym roku.

Źródło i zdjęcie: https://edition.cnn.com

Joanna Hamdan 9685 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }