Aldi inwestuje we Włoszech i Szwajcarii

Sieć Aldi Süd planuje rozwijać swoją sieć sklepów w krajach alpejskich.

We Włoszech niemiecki dyskont planuje uruchomienie 80 sklepów oraz nowe centrum dystrybucyjne w Landriano w prowincji Pawia, by oferować lepsze usługi w północno-zachodniej części kraju. Według ekonomicznego dziennika Il Sole 24 Ore sieć będzie celować zwłaszcza w miasta i aglomeracje, poczynając od Mediolanu. Nowe placówki mają zostać uruchomione do końca 2020 r. w dwóch formatach: 600-metrowym i 800-metrowym i mają mieć wydzielone specjalne sekcje produktów świeżych: owoców i warzyw, wina oraz piekarnię.

Niemal 75% asortymentu pochodzić ma od włoskich dostawców, więcej powierzchni Aldi przeznaczy też na produkty lokalne, jednak gros towarów stanowić będą wyroby pod własną marką sieci, które składają się na 85% oferty.

Od swojego debiutu w Italii w 2018 r. sieć otworzyła 66 sklepów w Lombardii, Piemoncie, Emilii Romanii,  Friuli-Wenecji Julijskiej, Wenecji Euganejskiej i Trydencie-Górnej Adydze.

Z kolei szwajcarska gazeta Corriere del Ticino informuje, że Aldi w ciągu dekady zamierza otworzyć 300 sklepów. Od debiutu w 2015 roku Aldi zainwestował w tym kraju 1,5 mld franków szwajcarskich.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2242 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }