Zadowoleni Muszkieterowie po trzech kwartałach

Prawie 5,7 mld zł obrotów po III kwartałach br. - oto wyniki Grupy Muszkieterów, operatora supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu "dom i ogród" Bricomarché.

Sieć Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 r. obrotami w wysokości blisko 3,8 mld zł. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne trzy stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tysięcy artykułów pochodzących także od lokalnych dostawców. Docelowo, sieć planuje otwierać stacje paliw przy każdym supermarkecie, gdzie tylko będzie to możliwe.

– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce

Jego zdaniem te działania pozwoliły firmie stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. - Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – uważa Dherment. – Dobre wyniki to także zasługa zaangażowania i wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą również czasem wzmacniania pozycji Grupy, co pozwoli nam zamknąć 2019 wzrostem obrotów w stosunku do poprzedniego roku - dodaje.

Od początku 2019 r. sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Klienci znajdą w Intermarché nie tylko świeże produkty najwyższej jakości, ale również codzienne inspiracje, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać. Innowacyjne zmiany w platformie marki obejmują także nowe standardy ekspozycji warzyw i owoców. Sieć zdecydowała się także na działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii. Sieć wprowadziła do swojej oferty nową markę własną „Z sadów i pól”, w ramach której proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od lokalnych dostawców.

 Bricomarché innowacyjnie w e-commerce

Udane trzy kwartały odnotowały również supermarkety Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 mld zł i były wyższe o ponad 11% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Sieć aktywnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. Już w 68. supermarketach można przeglądać i nabywać asortyment online, na który obecnie składa się ponad 13 tys. artykułów.

Dodatkowo w lutym, w wybranych miejscowościach sieć wprowadziła usługę click&collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez internet, w specjalnie wyznaczonych do tego boksach – Bricomatach. Odbiór zamówień możliwy jest w dowolnym dniu tygodnia przez całą dobę.

W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Do końca tego roku Bricomaty mają być dostępne łącznie w 10 miejscowościach. Jednocześnie Bricomarché utrzymuje intensywne tempo otwarć. Od 18 września 2019 r. z oferty supermarketu mogą także korzystać mieszkańcy Aleksandrowa Kujawskiego. Jest to 160. placówka handlowa prowadzona pod szyldem Bricomarché w Polsce.

– Konsekwentnie rozwijamy udogodnienia w zakresie usług e-commerce, z których już wkrótce będą mogli skorzystać mieszkańcy kolejnych miejscowości. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizujemy zapewnia stały wzrost obrotów naszej sieci – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce. - Co więcej, przed nami mocny kwartał jeśli chodzi o otwarcia nowych supermarketów Bricomarché jeszcze w tym roku - zapowiada.

Grupa Muszkieterów, sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób.

Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 2961 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }