Produkty P&G w opakowaniach z recyklingu w Carrefourze

Na półki sklepów sieci trafiło we wrześniu 30 tys. opakowań Head & Shoulders w butelkach z recyklingu.

Carrefour to pierwsza sieć w Polsce, w której P&G sprzedaje nową linię szamponów Head & Shoulders w opakowaniach z plastiku w 20% pochodzącego z recyklingu tworzywa zbieranego w morzach i oceanach. Cena 270-ml butelki szamponu w wersji classic clean wynosi w Carrefourze 13,69 zł (51,81 zł/litr), podczas gdy w „zwykłym” opakowaniu 250-ml – 12,69 zł (50,76 zł/litr). Jednak o ostatecznej cenie na półce decyduje sieć.

- Rekomendujemy cenę o 10% wyższą niż produkt w standardowym opakowaniu – mówi Artur Litarowicz, wiceprezes P&G ds. kategorii produktów do włosów na Europę.

Polska jest kolejnym rynkiem, na który P&G wprowadził nową linię szamponów. Pierwsza była Francja w 2017 r. Jak przyznaje Artur Litarowicz, produkty te nie osiągnęły w tym kraju znaczącego udziału w sprzedaży marki, która jest tam liderem kategorii. Head & Shoulders w butelkach z plastiku w 20% pochodzącego z recyklingu jest też dostępny w Niemczech i Wielkiej Brytanii, wprowadzany jest obecnie na rynki rosyjski i hiszpański. Trafia wyłącznie na półki sklepów dużych sieci.

Barbara Mikusińska 769 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }