Frisco.pl otworzyło dla zwiedzających swoje centrum logistyczne

Festiwal Cyfryzacji, pierwszy tego typu wielkomiejski cykl wydarzeń w Polsce, dobiega końca. W jego ramach 250 uczestników miało szansę odwiedzić centrum logistyczne Frisco.pl w Klaudynie - najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce.

5 października odbyła się Noc Innowacji, podczas której każdy zwiedzający, pod okiem przedstawicieli kadry zarządzającej Frisco.pl mógł odkryć, w jaki sposób postępy w automatyzacji każdego dnia zmieniają na lepsze codzienne zakupy. W czasie wycieczki goście mieli możliwość wcielić się m.in. w rolę pracownika e-sklepu, samodzielnie skompletować koszyk zakupowy, a także zobaczyć w czym na co dzień pomaga pracownikom firmy robot Stefan. W zwiedzaniu wzięło udział 250 osób.

- Wydarzenia takie jak Noc Innowacji to świetna okazja, aby zaprezentować naszym klientom oraz wszystkim zainteresowanym technologiami, co udało nam się osiągnąć w tej dziedzinie, tworząc jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Polsce i Europie – komentuje Jacek Palec, prezes Frisco.pl. - Cieszymy się, że odwiedziło nas aż tylu zwiedzających, którym mogliśmy pokazać, że od zawsze stawiamy na rozwój technologiczny pozwalający oferować stale rosnącej liczbie klientów usługi na najwyższym poziomie – mówi i dodaje, że wysoki stopień automatyzacji umożliwił e-sklepowi uruchomienie dostaw na ten sam dzień, a także utrzymanie konkurencyjnych cen dzięki niższym kosztom operacyjnym.

W maju w podwarszawskim Klaudynie Frisco.pl otworzyło zautomatyzowane centrum logistyczno-dystrybucyjne. Liczący sobie 11 000 mkw. magazyn jest jedynym tego typu obiektem w Polsce. Dzięki wysokiej automatyzacji i najnowocześniejszym technologiom może on obsłużyć nawet kilka tysięcy zamówień dziennie. Wykorzystywane są w tym celu m.in. nowoczesne roboty transportowe. Jego głównym celem jest znaczne zwiększenie wydajności i produktywności pracy, skrócenie czasu pakowania, a także zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. Produkty świeże są w nim przechowywane w czterech różnych strefach temperatur, a część z nich jest dostarczana w modelu just-in-time.

- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z przebiegu Nocy Innowacji. Wszystkie bilety rozeszły się w ciągu kilku dni. Nie spodziewaliśmy się, że projekt spotka się z tak dużym zainteresowaniem. Szczególnie klienci, którzy robią u nas zakupy od lat, bardzo chcieli poznać zarówno nas, jak i to, jak od kuchni wygląda cały proces – opowiada Jacek Palec.

Festiwal Cyfryzacji zakończy się 10 października. Jest to pierwsza tego typu seria wydarzeń, która umożliwia zdobycie nowych, cyfrowych umiejętności i aktualizację wiedzy na temat nowych technologii.

Frisco.pl to działający od 13 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w hipermarketach. Firma ma własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

Katarzyna Pierzchała 2957 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }