Antykradzieżowa antena EAS dla małych sklepów

Checkpoint Systems wprowadził do oferty akrylową antenę G40. Nowe rozwiązanie jest skierowane do sklepów małoformatowych.

Jak wynika z danych rynkowych z Polski, sklepy małoformatowe typu convenience, oferujące produkty spożywcze i pierwszej potrzeby, są coraz popularniejsze wśród klientów.

Za zwiększonym popytem na usługi takich punktów idzie rosnąca liczba otwieranych sklepów, przy czym prym wiodą tu placówki franczyzowe.

Z drugiej strony często sklepy tego typu nie wdrażają u siebie rozwiązań antykradzieżowych, często argumentując to niewystarczającymi środkami, jak również brakiem powierzchni potrzebnej na montaż zabezpieczeń.

A skala kradzieży sklepowych w Polsce robi wrażenie. Jak wynika z raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie: wykraczając poza straty”, przygotowanego w czerwcu 2019 r. przez firmę Crime&tech przy wsparciu Checkpoint Systems, straty w towarach ponoszone przez sklepy w Polsce szacuje się na 1,1 mld euro rocznie. Największa część tej kwoty przypada na sklepy spożywcze, w nich również ma większość przypadków kradzieży, bo aż 50,4% zdarzeń zarejestrowanych w Polsce. Według respondentów kradzieże sklepowe to jedyny typ kradzieży wykazujący tendencję wzrostową. Dlatego też niewielkie placówki handlowe powinny zadbać o odpowiednie zabezpieczenie swoich towarów, jednocześnie biorąc pod uwagę swoją specyfikę i ograniczenia.

Kompaktowa antena EAS G40, wykorzystująca technologię radiową, to rozwiązanie dla sklepów, w których instalacja tradycyjnych systemów EAS nie jest możliwa. Dzięki niewielkim rozmiarom urządzenie umożliwia zwiększenie ilości miejsca na ekspozycję produktów, oferując przy tym skuteczną detekcję pomiędzy kolumnami i zapobieganie fałszywym alarmom wywoływanym przez klientów przechodzących za anteną.

Nowa antena skonstruowana została na bazie sprawdzonej elektronicznej platformy Evolve firmy Checkpoint i zapewnia systemową łączność umożliwiającą zdalne serwisowanie, raporty dotyczące konserwacji i aktualizacje sytemu, co pozwala skrócić czas przestojów.

- Wysoka skuteczność i niewielkie rozmiary anteny G40 to cechy, które czynią ją rozwiązaniem idealnym dla małych sklepów w Polsce – przekonuje Ewa Pytkowska, dyrektor sprzedaży w Checkpoint Systems.

Podkreśla, że ten ekonomiczny i wydajny model, działający w standardzie EAS, nie zajmuje cennego miejsca, dzięki czemu wykorzystujące go polskie sklepy mogą zwiększyć powierzchnię sprzedaży, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa oferowanych towarów.

Antena G40 jest już dostępna w sprzedaży.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3064 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }