Unilever ogłasza rewolucyjne zobowiązanie

Do 2025 r. Unilever wyeliminuje z produkcji ponad 100 000 ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje.

Unilever producent marek takich jak Dove, Axem Ben & Jerry's, Lipton i Hellmans, ogłosił nowe zobowiązania, dzięki którym chce ograniczyć produkcję plastiku i przyczynić się do budowania gospodarki obiegu zamkniętego.

Unilever zobowiązał się, że do 2025 r.:

  • zmniejszy o połowę ilość używanego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu

  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje

  • co najmniej 25% tworzyw sztucznych wykorzystywanych do produkcji opakowań będzie pochodzić z recyklingu.

To już się dzieje. Jako realizację zmian „No Plastic” Unilever wprowadził już na rynek kostki szamponu, tabletki do pasty wielokrotnego użytku, kartonowe patyczki dezodorantowe i bambusowe szczoteczki do zębów. Firma dołączyła również do platformy Loop, która bada nowe sposoby dostarczania i odbierania produktów wielokrotnego użytku z domów konsumentów.

Nowe zobowiązanie wymaga od firmy także zaangażowania się w procesy odpowiedniego gromadzenia i przetwarzania plastiku, które mają objąć około 600 000 ton plastiku rocznie. Zostanie to zapewnione dzięki licznym inwestycjom i lokalnym partnerstwom. 

- Plastik ma swoje miejsce, ale nie jest to środowisko naturalne. Jedynym rozwiązaniem na eliminację odpadów z tworzyw sztucznych jest podejmowanie szybkich i radykalnych działań na każdym etapie cyklu produkcji i przetwarzania tworzyw sztucznych tworzyw sztucznych – podkreśla Alan Jope, CEO Unilever. - Naszym punktem wyjścia jest projektowanie, zmniejszanie ilości zużywanego plastiku, a następnie upewnianie się, że to, co wytwarzamy, coraz częściej pochodzi z recyklingu. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Wymaga to gruntownego przemyślenia naszego podejścia do opakowań i produktów. Zobowiązuje nas to do szybkiego wprowadzania nowych i innowacyjnych materiałów oraz do zwiększania skali nowych modeli biznesowych, takich jak formaty ponownego użycia i napełniania tłumaczy Alan Jope. 

Swoje podejście do tworzyw sztucznych Unilever zmienia od 2017 r. Firma odkryła nowe sposoby pakowania i dostarczania produktów. Na początku lata Unilever ogłosił wprowadzenie nowego produktu Cif Eco-refill, którego formuła pozwala na zmniejszenie plastiku o 75% w porównaniu do zużycia standardowych środków czystości. Ponadto, w Azji Południowo-Wschodniej wprowadzono stacje do napełniania szamponów i detergentów, które są dostępne w lokalnych sklepach, uniwersytetach i mobilnych automatach.

Poszukiwania możliwości zmian tworzyw sztucznych na „lepszy” plastik doprowadziły również do opracowania innowacyjnego pigmentu. Nowa formuła składu opakowań Axe (Lynx) i TRESemmé sprawia, że trudno wykrywalny dotychczas czarny plastik może zostać poddany recyklingowi. Z kolei „butelka festiwalowa” marki Lipton została wykonana w 100% z przetworzonego tworzywa sztucznego, który został zebrany przy użyciu systemu depozytowego.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }