Marka Orlen wkracza na zagraniczne stacje koncernu

Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka Orlen. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen.

Na zdjęciu przed mikrofonem: Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen

W ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Polski koncern wprowadzi też flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

- Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty – podkreśla Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Już dziś jesteśmy narodowym championem: największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – mówi.

Podkreśla jednak, że bez spójnego wizerunku firma nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Teraz ma to się zmienić a proces zostanie rozłożony na lata.

- Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy Orlen. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach – tłumaczy Obajtek.

Jego zdaniem najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki Orlen to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. - Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – tłumaczy Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży Detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

 

Katarzyna Pierzchała 2957 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }