Spar Group sfinalizowała umowę przejęcia Piotra i Pawła

Wyłączny operator licencji Spar na Polskę sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł. Oznacza to, że sklepy dotychczas polskiej sieci będą teraz systematycznie zmieniać logo na Spar i dołączą do międzynarodowego holdingu.

Na zdjęciu: sklep sieci Piotr i Paweł w warszawskim centrum handlowym Blue City

Podpisanie umowy to realizacja założenia planu inwestycyjnego i wykonanie decyzji UOKiK-u w sprawie koncentracji sieci.

- Zgodnie z zapowiedziami intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej Spar w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów - mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar, spółki zależnej The Spar Group. - Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów - podkreśla.

Dodaje, że celem firmy jest, by sieć Spar osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku.

Zgodnie z założeniami Spar Group – jako inwestor – wspiera sieć w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. W systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6 500 produktów od prawie 500 dostawców.

Ponadto nowy właściciel Piotra i Pawła uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne dla obsługi detalistów. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne ma być uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł.

- Polski rynek detaliczny jest wyjątkowy, gdyż działa na nim bardzo wielu niezależnych detalistów. To dla nas szansa na zbudowanie świetnie działającej sieci partnerskiej, opartej na pełnej dobrowolności współpracy i silnie wspieranej przez międzynarodowego inwestora – uważa Tomasz Syller.

Jego zdaniem doświadczenie dojrzałych rynków europejskich pokazuje, że konsolidacja jest nieunikniona, a dobry, sprawdzony i wiarygodny partner będzie w niedługiej przyszłości niezbędny dla większości niezależnych właścicieli sklepów.

Podkreśla, że dotychczasowi partnerzy sieci sklepów Piotr i Paweł mają możliwość podpisania nowych umów współpracy wedle standardów obowiązujących w sieci zarządzanej przez Wasz Sklep Spar. Umowy te mają warunki dostosowujące formaty prowadzenia sklepów pod konkretne zapotrzebowanie danego partnera. Wśród korzyści ze współpracy operator wymienia optymalny asortyment produktów i promocje dla klientów, dołączenie do globalnej marki, wdrożenie najnowocześniejszych standardów w zakresie operacyjnym, marketingowym, jak i produktowym oraz pewność terminowych dostaw produktów z magazynów centralnych sieci.

The Spar Group Ltd. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą Spar w Republice Południowej Afryki. Obecnie The Spar Group Ltd. działa również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma prowadzi również działalność w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii i Szwajcarii, a także na Sri Lance.

Więcej o przejmowaniu Piotra i Pawła przez Spar Group jest tutaj.   

Katarzyna Pierzchała 2957 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }