Makro kontynuuje cykl Historyczny Stół Kulinarny

Trzecie spotkanie odbyło się 17 września w Hotelu Starym w Krakowie. Uczestniczyło w nim 80 przedstawicieli lokalnej gastronomii.

Historyczny Stół Kulinarny to cykl wydarzeń branżowych poświęconych regionalnej kuchni polskiej. Trzecie – po Zakopanem i Warszawie  – spotkanie odbyło się w Krakowie. Czołowi przedstawiciele branży gastronomicznej skosztowali menu degustacyjnego, przygotowanego przez ambasadorów programu.

Historycznym potrawom w nowoczesnej interpretacji towarzyszyła opowieść Szymona Gatlika, założyciela Kraków Food & Travel, przewodnika miejskiego i kulinarnego, miłośnika dziedzictwa kultury, także na talerzu.

Interpretacją tradycyjnych krakowskich receptur zajęli się szefowie kuchni, ambasadorowie programu Polskie Skarby Kulinarne. Byli to: Grzegorz Janus i Dawid Jagodziński, szefowie kuchni restauracji Kogel Mogel w Krakowie; Łukasz Cichy, szef kuchni restauracji Biała Róża w Krakowie; Janusz Fic, szef kuchni restauracji w hotelu Dwór Sieraków w Dobczycach; Cezary Powała i Michał Grzywacz, szefowie kuchni hali nr 1 Makro w Warszawie; Grzegorz Fic, szef kuchni restauracji Albertina Restaurant & Wine w Krakowie oraz Krzysztof Żurek, szef kuchni restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym w Krakowie.

Ponadto podczas spotkania odbyła się oficjalna inauguracja krakowskiego szlaku kulinarnego. Do akcji Makro Polska zaprosiło 15 czołowych szefów kuchni lokalnych restauracji. Podczas warsztatów wspólnie odtworzyli dawne receptury, które wkrótce pojawią się w kartach dań ich lokali.

Organizatorem Historycznego Stołu Kulinarnego jest sieć hurtowni Makro Polska. Współorganizatorem wydarzenia w Krakowie był Hotel Stary, a partnerami inicjatywy były firmy: Drosed, Unilever, Spomlek, Polski Karp, Baziółka, Lubiana, Gastro Magic Service, Admirał, Leśne Cymesy, Żywiec Zdrój, magazyny „Food Service” i „Restauracja” oraz portale „Newsgastro.pl” i „Ouichef.pl”.

Joanna Hamdan 9576 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }