Coca-Cola kupuje markę Lurisia

Coca-Cola HBC, która butelkuje produkty Coca-Coli w Europie, przejmuje włoskiego producenta wody mineralnej i napojów musujących. Koszt inwestycji wynosi 88 mln euro.

Zdaniem koncernu, przejęcie dokonane wspólnie z globalną grupą napojów Coca-Cola, pozwoli grupie notowanej na giełdzie w Londynie poszerzyć swoje portfolio o włoskie marki premium, które obejmują herbaty mrożone i napoje na bazie roślin.

- Przejęcie Lurisia stanowi uzupełnienie istniejącego portfolio napojów Coca‑Cola HBC we Włoszech i dobrze wpisuje się w ogólną strategię firmy w zakresie napojów 24/7 - informuje firma.

Oprócz wody mineralnej pozyskiwanej ze źródła w górach, Lurisia sprzedaje napoje musujące na bazie składników pochodzących z Włoch, takich jak Chinotto i Gazzosa.

Coca-Cola HBC kupi spółkę od grupy inwestorów, w tym włoskiego funduszu private equity IDeA Taste of Italy oraz sprzedawcy żywności Eataly Distribuzione.

Prezes Lurisia Piero Bagnasco i Alessandro Invernizzi nadal pozostaną w zarządzie spółki.

Źródło i zdjęcie: www.esmmagazine.com

Joanna Hamdan 9576 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }