PAIH E. Leclerc wprowadził polską wodę mineralną Perlage do Hiszpanii

E. Leclerc wprowadził wodę mineralną Perlage - jako pierwszy polski produkt tego typu - do swojego supermarketu w Hiszpanii, poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), której madryckie biuro pomogło w realizacji przedsięwzięcia.

- Od lipca tego roku polska naturalna woda mineralna premium pod marką Perlage jest dostępna w jednym ze sklepów sieci E. Leclerc właśnie w Hiszpanii. Wsparcie w nawiązaniu i sfinalizowaniu współpracy zapewniło jej biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Madrycie - cytuje komunikat ISB News.

Kierownik biura PAIH w Madrycie Wojciech Łopatkiewicz poinformował, że Agencja przedstawiła sieci E. Leclerc kilka ofert polskich producentów wód mineralnych. Najbardziej zainteresowała ich marka Perlage.

- Pomogliśmy w wypracowaniu zasad współpracy, nie tylko pod względem finansowym, ale też sprzedażowym. Doradziliśmy m.in. jakie strategie stosują hiszpańscy kupcy - wskazał Łopatkiewicz.

Szef ZBH w stolicy Hiszpanii podkreśla, że Perlage jest pierwszą polską marką wody mineralnej w sieci E. Leclerc w Hiszpanii. Zwraca też uwagę, że tamtejszy rynek wód mineralnych jest bardzo hermetyczny.

- Hiszpanię zdominowali krajowi producenci wody mineralnej, którzy należą do unijnych liderów. Walka o własny kawałek tortu jest bardzo trudna, lecz warta świeczki. Hiszpanie, zaraz po Włochach i Niemcach są w czołówce największych konsumentów wody mineralnej w UE - zaznaczył Łopatkiewicz.

- Rozpoczęcie współpracy z siecią E.Leclerc w Hiszpanii to wynik konsekwentnie realizowanego planu rozwoju marki Perlage na świecie. Bez wątpienia wsparcie handlowe ze strony Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Madrycie, w tym Pana Wojciecha Łopatkiewicza, przyczyniło się do tego sukcesu. Wejście Perlage do sklepu sieci E. Leclerc potwierdza, że strategiczne partnerstwo z PAIH przynosi wymierne korzyści biznesowe - powiedziała export manager marki Perlage Monika Kuzioła, także cytowana w komunikacie.

Jak podkreśla Kuzioła, Perlage zdobywa konsumentów sektora hotelarskiego i gastronomicznego (HoReCa) na całym świecie.

- Markę premium Perlage wyróżnia to, że jest butelkowana z użyciem specjalnej metody nasycenia CO2 naturalnego pochodzenia. Dzięki temu sposób musowania jest porównywany do tego, które mają najlepsze musujące wina na świecie. Nasza marka jest obecna w wysokiej klasy restauracjach i hotelach, luksusowych galeriach handlowych, występuje też w roli partnera wiodących wydarzeń branżowych. Właśnie w takich miejscach można znaleźć Perlage w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Belgii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, w Chile, USA, Libii, Japonii, Surinamie, czy Gujanie. Wkrótce pojawi się w innych krajach, również dzięki współpracy z PAIH - dodaje export manager marki Perlage.

Największymi odbiorcami polskich wód mineralnych są Wielka Brytania (5,2 mln USD w 2018 r.) i Stany Zjednoczone (2,75 mln USD). W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze m.in. Słowacja (1,4 mln USD), Rosja (1,2 mln USD) i Ukraina (0,8 mln USD). Zaraz za czołówką możemy znaleźć Białoruś (0,175 mln USD) i Hiszpanię (0,125 mln USD), podano w materiale.

Przypomnijmy, że w sierpniu PAIH informował o uruchomieniu dzięki jego pomocy pierwszego sklepu sieci Apart w Hiszpanii.

Magdalena Weiss 2198 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }