Hillwood kończy pierwszą halę w Kłobucku

Kończy się pierwszy etap budowy parku magazynowego Hillwood Częstochowa Zachód, w ramach którego powstała pierwsza z hal. Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego centrum

Docelowo park magazynowy składać się będzie z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. mkw. Jest to jedna z największych inwestycji Hillwood w województwie śląskim.

Prace w pierwszym budynku są już na etapie robót wykończeniowych. Magazyn o powierzchni 19 372 mkw. będzie wyposażony m.in. w oświetlenie LED, posadzkę bezpyłową, instalację ESFR i doki z hydraulicznymi podnośnikami.

Nowe centrum logistyczne w Kłobucku jest kolejnym budowanym przez Hillwood poza największymi rynkami, takimi jak Warszawa czy Łódź. Według dewelopera miasta takie jak Częstochowa, dzięki rozwojowi infrastruktury dróg szybkiego ruchu, stają się odpowiednimi miejscami do inwestycji magazynowych. Skomunikowane nowego centrum logistycznego z resztą Polski będzie możliwe dzięki szybkiemu dostępowi do węzła autostrady A1 „Częstochowa Jasna Góra” przez drogę krajową nr 43 i drogi dojazdowe, które Hillwood chce wybudować w pobliżu obiektu.

 Coraz więcej działających w Polsce firm potrzebuje nowoczesnych powierzchni magazynowo-produkcyjnych poza głównymi lokalizacjami logistycznymi. Rozwój infrastruktury drogowej przyczynia się do powstawania nowych centrów logistycznych, takich jak Częstochowa. Wkrótce na mapie magazynowej Polski będzie można zaznaczyć również Kłobuck, co jest kolejnym dowodem na zainteresowanie Hillwood inwestycjami w mniejszych miastachmówi Hubert Michalak, prezes Hillwood Polska. Zdecydowaliśmy się na inwestycję w okolicach Częstochowy także ze względu na dostępność wykwalifikowanych pracowników. Przyszłych najemców mogą przekonać również niższe niż w najpopularniejszych lokalizacjach koszty prowadzenia działalności dodaje.

 Zależy nam, żeby inwestorzy zewnętrzni dowiedzieli się o biznesowym potencjale Kłobucka. Dzięki takim inwestycjom, jak ta firmy Hillwood, informacja o naszej otwartości na przedsiębiorców idzie w świat. Z roku na rok odnotowujemy w gminie wzrost gospodarczy, co przekłada się na rosnące wpływy z podatków. Równolegle staramy się o wybudowanie obwodnicy Kłobucka w ciągu drogi krajowej nr 43, aby jeszcze bardziej zwiększyć logistyczne i biznesowe możliwości gminymówi Jerzy Zakrzewski, burmistrz Gminy Kłobuck.

Mniejsze miasta górą

Z najnowszego raportu „Small town, big deal. Badanie potencjału nowych lokalizacji magazynowo-przemysłowych w Polsce”, opracowanego przez firmę JLL we współpracy z Hillwoodem oraz Manpowerem wynika, że w Polsce istnieje wysoki potencjał na rozwój inwestycji magazynowo-przemysłowych w małych i średnich miastach. Wyzwania stojące przed deweloperami na wiodących rynkach magazynowych związane z dostępnością pracowników, gruntów inwestycyjnych, a także rosnącymi kosztami kierują uwagę inwestorów w stronę mniej oczywistych lokalizacji, takich jak Częstochowa, Konin, Bydgoszcz, Kutno czy Kielce.

Dotychczas nowe magazyny i centra dystrybucyjne powstawały głównie w regionach tworzących tzw. Wielką Piątkę (Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Górny Śląsk) ze względu na ich rozwój gospodarczy oraz chłonność rynku. Jednak w opinii branżowych ekspertów ich udział w rynku będzie się systematycznie zmniejszał. W 2018 r. regiony Wielkiej Piątki odpowiadały za 74% krajowego popytu na powierzchnię magazynową, podczas gdy w 2013 r. wartość ta wynosiła aż 90%.

Według analityków JLL takie miasta jak Częstochowa stają się konkurencyjne w stosunku do największych ośrodków dzięki rozbudowie sieci autostrad, niższym kosztom zakupu gruntów oraz bardziej sprzyjającemu rynkowi pracy  dostępności pracowników oraz krótszemu procesowi ich rekrutacji.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }