Nowość w Lidlu: ekoprodukty w ekoopakowaniach

Płyn do WC pachnący czarną porzeczką, płyn do szyb o zapachu bazylii i mandarynki czy płyn do mycia naczyń o aromacie rabarbaru - Lidl wprowadza do oferty linię ekologicznych środków do czyszczenia Pure Home by W5.

Na zdjęciu: Łukasz Nowacki, ekolog

Linia środków do czyszczenia domu liczy sześć produktów w kilku wariantach zapachowych. Nowości są wyprodukowane ze składników pochodzenia naturalnego, zawierają ich nawet do 98%. W skład linii wchodzą: płyn do mycia naczyń, płyn do czyszczenia łazienki, płyn do czyszczenia kuchni, płyn do mycia szyb i luster, płyn do czyszczenia podłóg i płyn do WC, a wszystkie pachnące bazylią i mandarynką, czarną porzeczką a nawet rabarbarem.

Dzięki składnikom pochodzenia naturalnego środki czystości są przyjazne dla domowników i środowiska. Na dodatek opakowania linii Pure Home by W5 są wytworzone w 100% z surowców pochodzących z recyklingu oraz nadają się w 100% do ponownego recyklingu. Jest to pierwsze tak ekologiczne wdrożenie produktów w liniach marek własnych sieci dyskontowych w Polsce.

- Trwają prace nad poszerzeniem linii – ujawnia Arkadiusz Piotrowski, kierownik ds. zakupów w Lidl Polska, odpowiedzialny m.in. za kategorię chemiczną. - Jest to bardzo złożony proces, dlatego też kolejne nowe produkty pod marką Pure Home by W5 pojawią się w ciągu 6-8 miesięcy – mówi.

Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager Lidl Polska dodaje, że naturalny skład nowości i opakowania pochodzące z surowców z recyklingu doskonale wpisują się w strategię Lidl Polska, której celem jest ograniczenie ilości plastiku i prowadzenie gospodarki w obiegu zamkniętym.

Produkty oraz opakowania produkuje firma PCC Consumer Products Kosmet, która z Lidlem zawiązała współprace pod koniec ub.r. - Dzięki temu, że produkt jest lokalny, linia Pure Home by W5 wytwarzana jest w Polsce, wspieramy polską gospodarkę a przez skrócenie drogi transportu minimalizujemy ślad węglowy produktu – podsumowuje Robaszkiewicz.

16 września wystartowała kampania promocyjna nowej linii produktów. Występuje w niej Łukasz Nowacki, który jest ekologiem i projektantem permakultury, czyli zajmuje się inżynierią ekologiczną i projektowaniem środowiska, tworząc zrównoważoną architekturę siedzib ludzkich i samoregulujące się systemy rolnicze na wzór ekosystemów naturalnych.

O produktach z linii Pure Home by W5 mówi tak: - Ochrona środowiska to moje życie od ponad 20 lat. Kiedy dbam o swój dom, chcę dbać także o środowisko. Dlatego kupuję środki czystości Pure Home by W5 w Lidlu: są ze składników pochodzenia naturalnego i w niskiej cenie – wyjaśnia.

Jak ustaliliśmy, ekologiczne produkty w opakowaniu ze spryskiwaczem o pojemności 750 ml kosztują 7,99 zł. Każdy z nich ma swój „tradycyjny” odpowiednik pod marką W5, który kosztuje 2 zł mniej.

Wiarygodność nowych produktów potwierdzają certyfikaty Viva dla Vegan, FSC i EcoLabel (w trakcie certyfikacji).

Lidl Polska mocno stawia na ekorozwiązania. Sprzedaje ubrania z recyklingu a w marcu br. firma wprowadziła wegańskie kosmetyki Cien Food For Skin. Operator zobowiązał się ograniczyć zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 20% do 2020 roku Lidl Polska a do 2025 roku wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla mają nadawać się do recyklingu.

Ponadto w każdej nowo otwieranej placówce sieci stosowane są ekologiczne rozwiązania: instalacja ogrzewania wykonana w oparciu o gruntowe pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie LED, stosuje też odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych.

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 2961 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }