Lidl: nowe miejsca pracy i nowa kampania

Ruszyła kolejna odsłona kampanii promującej pracę w sieci Lidl. Obecnie operator zatrudnia ponad 20 tys. osób a w najbliższej przyszłości zamierza zatrudnić kolejne 1000 osób.

Już od 2016 r. Lidl w kampaniach przedstawia sylwetki swoich pracowników. To właśnie oni, ambasadorzy firmy, przekonują, że pracując w Lidlu mają „Więcej na radość z życia” – dzięki stabilnej pracy i szeregowi benefitów mogą rozwijać swoje pasje, a wolny czas przeznaczać na to, co ich najbardziej cieszy.

Kampania odbywa się pod hasłem „Więcej na radość z życia”. Tym razem firma rozwija je i opowiada „Tysiące historii” oraz zachęca osoby zainteresowane pracą w Lidlu do aplikowania i dopisania swojej własnej. Sieć pokazuje różnorodność i zapewnia, że każdy znajdzie tu zatrudnienie dla siebie i miejsce dla siebie na dłużej.

Dzięki kampanii poznamy wiele historii, np. Kasi która prowadziła gospodarstwo rolne, ale zmieniła swoje życie o 180° – przekazując je synowi i rozpoczynając pracę właśnie w Lidlu. Z kolei Damian i Mateusz to bliźniacy, którzy pracują w magazynie. Przeszli pozytywnie proces rekrutacji i zostali zatrudnieni w tym samym centrum dystrybucyjnym. Jak sami mówią: „Przyszliśmy do Lidla w pakiecie”. Wśród ambasadorów jest też Michał, pracownik centrali, który na 18 miesięcy przeniósł się do USA, by wesprzeć ekspansję Lidla na rynku amerykańskim.

Kampania „Więcej na radość z życia” zachęca do dołączenia do Lidl Polska i wspiera rekrutację pracowników prowadzoną na terenie całego kraju. Sieć aktywnie szuka pracowników: miejsca pracy czekają w sklepach w całej Polsce, magazynach, a także w centrali firmy.

Atrakcyjne wynagrodzenie i benefity

Lidl - jak przekonuje - oferuje pracownikom dość wysokie zarobki i szereg benefitów. Od 1 marca 2019 r. stawki płac w Lidlu wzrosły średnio o ok. 9,2% w stosunku do poziomu wynagrodzeń z roku poprzedniego. Od początku marca br. pracownicy sklepów zarabiają od 3 100 zł brutto do 3 850 zł brutto na początku zatrudnienia.

Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3 250 zł brutto do 4 050 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 450 zł brutto do 4 350 zł brutto. Poziom wynagrodzenia różni się w zależności od lokalizacji sklepu oraz związanych z nią kosztów życia. Menadżer sklepu na początku zatrudnienia może liczyć na wynagrodzenie od 4 400 zł do 5 000 zł miesięcznie brutto, po pierwszym roku wynagrodzenie wzrasta od 5 000 - 5 500 zł brutto, a po dwóch latach nawet od 6 300 do 6 800 brutto. Operator wózka widłowego w jednym z 11 centrów logistycznych może liczyć na stawkę od 4050 brutto na początku zatrudnienia, po trzech latach kwota wzrasta do 4 900 brutto. Dodatkowo 55% awansów to awanse wewnętrzne, a 70% stanowisk menedżerskich zajmują kobiety.

Nie ma luki płacowej

Lidl zwraca szczególną uwagę na niwelowanie luki płacowej w wynagrodzeniach – kobiety i mężczyźni zajmujący takie same stanowiska i wykonujący te same zadania wynagradzani są na tym samym poziomie. Dodatkowo wszyscy pracownicy sieci, bez względu na to jakie stanowisko zajmują, objęci są prywatną opieką medyczną, ubezpieczeniem na życie, które mogą rozszerzyć również na członków rodziny i szeregiem innych benefitów.

W najbliższym czasie Lidl Polska chce zatrudnić 1000 osób. Chęć udziału w kampanii zgłosiło aż 500 pracowników. Wybrano 63 ambasadorów – pracowników - bohaterów kampanii, którzy dzielą się w niej swoimi historiami. Sama kampania to 4 tys. zdjęć i 5 godzin nagrań.

 

Katarzyna Pierzchała 2961 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }