TYLKO U NAS: prezes Bdsklepu o swojej wizji handlu internetowego

BDsklep.pl, jeden z najstarszych polskich sklepów spożywczych online, zmienia się. Od lipca prezesem zarządu jest Marcin Majzner, założyciel i wieloletni prezes CupSell.pl, który opowiada nam m.in. o perspektywach rozwoju online’owej sprzedaży artykułów spożywczych w Polsce.

BDsklep.pl przechodzi ostatnio spore zmiany: większy kapitał, nowy zarząd, nowa strategia. Skąd ta metamorfoza?

Po pierwszej rundzie inwestycyjnej w 2016 r. nie wszystko odpaliło tak jak by można sobie tego życzyć. Duży wpływ na to miała również kategoria alkoholi, która została wycofana z oferty przez względy prawne.

Ponadto długi staż w branży internetowej wymaga po pewnym czasie wprowadzenia zmian i odświeżenia struktury organizacji, jak i zrewidowania założeń i strategii marketingowej. Dlatego pojawił się nowy zarząd, energia, założenia i cele. Pod uwagę brana jest II runda finansowania, podjęto decyzję o podniesieniu kapitału spółki z 25 mln zł do 33,4 mln zł.

Na czym polega nowa strategia? Jakie macie założenia na najbliższe lata?

Wszystkiego zdradzić nie mogę, ale głównym celem jest zwiększenie widoczności marki w internecie i tym samym zaakcentowanie swojej obecności na rynku pomiędzy dużymi markami.

Czy zmianie ulegnie też strategia marketingowa e-sklepu?

Podstawowe założenia dotychczasowej strategii będą nadal realizowane, nasze motto to „Odzyskaj czas na rzeczy ważne”. Na pewno jednak chcemy być marką bliżej ludzi. W tym celu większy nacisk będzie kładziony na social media i kanały kontaktu bezpośredniego z klientem. Testujemy takie pomysły jak transmisje live na Facebooku, podczas których dokonujemy sprzedaży bezpośredniej. Budujemy też własną społeczność wokół naszej marki.

Jakie są wasze przewagi nad innymi e-sklepami?

Produkty dostarczamy na terenie całej Polski i EU, rozważamy również wejście na Wschód. Jesteśmy sprawdzoną marką z wieloletnim doświadczeniem, dzięki czemu możemy pochwalić się bliską współpracą z największymi markami. Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem marki Durex na Allegro, to tylko jedna z wielu podpisanych współprac. Mamy bliski i dobrze wypracowany kontakt z dostawcami, o których w nowej strategi zmierzamy mocniej zadbać, tak aby dzięki naszym działaniom oni również odnosili korzyści.

Ile realizujecie dziennie zamówień i czy w ostatnim czasie nastąpił jakiś znaczący przyrost?

Dokładnej ilości zdradzić nie mogę, ale liczba paczek realizowanych dziennie to są raczej tysiące niż setki. W ostatnim czasie postawiliśmy na reorganizację przedsiębiorstwa, więc nie nastąpił znaczący przyrost zamówień, przyrostku spodziewamy się go w czwartym kwartale tego roku.

Jak wygląda logistyka BDsklepu.pl?

Mamy własne centrum logistyczne w Białymstoku, rozważamy uruchomienie drugiego centrum by zwiększyć bezpieczeństwo i możliwości logistyczne, ale jest to dopiero na etapie analizy.

Ilu macie aktywnych klientów i ilu planujecie mieć do końca roku?

Niestety tutaj muszę powołać się na tajemnicę handlową, ale może na koniec roku będę w stanie opublikować podsumowanie wyników, jak i uchylić rąbka tajemnicy, co do dalszych planów.

Jak według Pana wygląda obecnie rynek e-grocery w Polsce i jakie rysują się przed nim perspektywy?

Wartość całego rynku FMCG w Polsce szacowana jest na 250 mld zł, przy czym wartość sprzedaży w internecie oscyluje w okolicach zaledwie 0,5 mld. Jest to jednak rynek, który charakteryzuje się wzrostem na poziomie około 30% roczne. Wydaje mi się, że wartości te mogą w niedługim czasie znacznie wzrosnąć, ponieważ do internetu przekonuje się coraz więcej ludzi w wieku 40+, głównie za pomocą Facebooka. Wejście też takich marek jak Lidl do internetu może przyśpieszyć ten proces.

Kto jest waszą największą konkurencją? Czy są to sklepy stacjonarne?

Tak, naszą konkurencją są głównie sklepy stacjonarne, przede wszystkim dyskonty dostępne na każdym rogu. I analogicznie w internecie te same duże marki stanowią dla nas bezpośrednią konkurencję.

Ostatnio prezesem Frisco.pl został Jacek Palec, były prezes BDsklepu.pl. Obawiacie się tego transferu?

Cieszymy i kibicujemy mu. Jacek Palec miał duży udział w budowaniu tego, czym BDsklep jest w tym momencie. Jeżeli tak fajna marka jak Frisco.pl powierza Jackowi Palcowi takie odpowiedzialne zadanie to dobrze świadczy zarówno o nim, jak i o marce BDsklep.pl. Swoją drogą, rozważamy czy w BDsklepie nie wprowadzić modelu dostaw bezpośrednich, co pozwoli nam konkurować bezpośrednio z Frisco… Wtedy dopiero może być ciekawie.

Katarzyna Pierzchała 2961 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }