Jest już 5817 Żabek. Freshmarket znika z rynku

W ciągu 12 miesięcy przybyło aż 2,2 tys. nowych Żabek. Do końca roku sieć będzie liczyć już 6000 sklepów. W przyszłym roku natomiast zakończy się modernizacja wszystkich jej placówek a szyld Freshmarket zniknie z rynku.

Trzy lata temu Żabka ogłosiła koncepcję nowego formatu sklepów nazwanego Galaxy, realizującego wizję nowoczesnego convenience. Od tego momentu konsekwentnie dostosowuje istniejące punkty sieci do nowych standardów.

Żabki zmieniają więc identyfikację wizualną, wyposażenie sklepów, asortyment, układ produktów, pakiet usług dodatkowych, system franczyzowy oraz komunikację w placówkach. Dziś z odmienionym logo z uśmiechem działa już 4694 spośród 5817 placówek. Jeden z największych remodelingów w skali Europy zakończy się w II połowie 2020 roku.

Już dziś wiadomo, że nowy format sklepów przyciąga do placówek 30% więcej nowych klientów. O tyle samo wzrosła liczba transakcji dokonywanych przez stałych klientów.

Żabka wciąż idzie jak burza. Tomasz Suchański, prezes zarządu spółki Żabka Polska, zapowiada, że do końca roku sieć będzie liczyć 6000 sklepów. – Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek - tłumaczy. - Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – zapowiada Tomasz Suchański.

Innowacyjność to kluczowy element rozwoju spółki: 10% całej organizacji zaangażowane jest w proces digitalizacji. Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne, związane z misjami konsumenckimi.

– Przy pomocy takich narzędzi jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki niż stać w kolejkach – uważa Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Podkreśla, że nowy format sklepów Żabka jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów. To sklepach tej sieci kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. - Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – podkreśla Anna Grabowska.

Dlatego też, będąc sklepem w dużej mierze zakupów impulsowych (ok. 70%), zmienia swoje podejście do asortymentu, tworząc go z myślą o misjach zakupowych klientów i odchodząc od tradycyjnej definicji kategorii produktowych. W ramach misji zakupowych takich jak śniadanie, przekąska, lunch czy obiad wprowadza szereg nowości produktowych, dostępnych na wyłączność tylko w Żabkach. W tym roku na półkach pojawiły się m.in. nowe kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini czy zdrowe przekąski na raz HAPS. Szukający pomysłu na lunch czy obiad klienci mogą wybierać między sałatkami czy hummusami (Dobra Karma), a także daniami gotowymi (Szamamm). Stale rozwijana jest także oferta napojów, w tym niepasteryzowanych (Wycisk).

Na corocznym spotkaniu z dziennikarzami prezes Tomasz Suchański poinformował, że sklepy funkcjonujące do tej pory pod marką Freshmarket zostaną przekształcone w nowy format Żabki. To sprawi, że cała sieć będzie funkcjonować pod jednym, wspólnym logo.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 5800 placówek prowadzonych przez ponad 4000 franczyzobiorców pod marką Żabka. W ciągu 20 lat działalności na polskim rynku apółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Jej sklepy są odwiedzane codziennie przez blisko 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki.

Katarzyna Pierzchała 2895 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }