DHL Parcel z największą tegoroczną inwestycją [GALERIA]

Trwa rozruch sortowni DHL-u w Mosznie-Parceli koło Pruszkowa pod Warszawą.

Sortownia rozpoczęła pracę pod koniec lipca. Hala ma 7,5 tys. mkw., 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych.

Jak podkreśla firma kurierska, jest to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego shoe-sortera terminal jest w stanie rozdzielić 7,5 tys. przesyłek w ciągu godziny, czyli 2,25 mln w ciągu miesiąca.

– Podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań – mówi Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska. – Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą elastyczną do oczekiwań realizację zleceń klientów – dodaje.

W nowym obiekcie pracuje obecnie 80 kurierów obsługujących 30% dawnego województwa warszawskiego (w rejonie stolicy są trzy sortownie DHL-u). Jeszcze we wrześniu firma zatrudni kolejnych 30 doręczycieli, a do końca roku ich liczba ma się podwoić. Przesyłki rozwożone są w 14 różnych kierunkach, przy czym najpierw wyjeżdżają kurierzy, którzy mają przed sobą najdłuższą drogę, np. do Szczecina czy Bielska-Białej, a na końcu ruszają paczki do Łodzi. Dzięki nowoczesnemu skanerowi, przez który przechodzi każdy pakunek, system nie tylko wie, jakie przesyłki znajdują się w każdym samochodzie, ale także w którym miejscu auta go szukać. System dzieli także przesyłki na firmowe, które muszą zostać dostarczone w ciągu dnia pracy i prywatne, przygotowane do dostarczenia wieczorem. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwe jest poszerzenie tzw. okna czasowego dla klienta – oznacza to, że nadawca może wysłać przesyłkę do godziny 20:00, a następnego dnia przed południem trafi ona do rąk adresata. Każdy z obiektów obsługuje także zwroty do jednego dużego klienta e-commerce'owego, np. Zalando.

Centrum zostało wybudowane w systemie BTS (build to suit), czyli specjalnie pod potrzeby klienta. Wykorzystuje energooszczędne oświetlenie LED i system automatycznego zarządzania oświetleniem w podziale na sekcje. Dzięki temu nocą oświetlone są tylko te fragmenty hali, w których akurat pracują kurierzy. Pozwala to na ograniczenie zużycia energii o 70% – jak informuje firma, w ciągu miesiąca oszczędza w ten sposób 50 tys. kW, co odpowiada energii elektrycznej potrzebnej do zasilenia 750 samochodów elektrycznych.

Magdalena Weiss 2212 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }