538 041 głosów w konkursie "Herosi Innowacyjności"

Zakończył się etap ogólnopolskiego głosowania internetowego akcji "Herosi Innowacyjności" skierowanej do właścicieli lokalnych sklepów współpracujących z Grupą Eurocash. Ogłoszenie wyników 24 września.

Łącznie na 661 innowacji zgłoszonych przez przedsiębiorców ich klienci oddali 538 041 głosów. Teraz wszystkie projekty zostaną zweryfikowane przez niezależne jury, które oceni ich potencjał biznesowy. Zwycięskie 54 innowacje organizator konkursu ogłosi 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności w Łodzi.

Łączna pula nagród w konkursie „Herosi Innowacyjności” to 1 mln złotych, które przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć na wprowadzenie innowacji w swoim sklepie lub w jego okolicy. Swoje innowacje właściciele sklepów mogli zgłaszać w trzech kategoriach tematycznych – „Zmieniam świat lokalnie”, „Inwestuję w technologię” i „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, które reprezentuje trzech ambasadorów.

Kategoria „Zmieniam świat lokalnie”, której ambasadorką jest Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, dedykowana jest przedsiębiorcom angażującym się w życie lokalnej społeczności i chcącym wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu. Łącznie w tej kategorii zgłoszono 161 projektów, wśród których znalazły się pomysły takie jak budowa placów zabaw, rozbudowa alejek i skwerów, postawienie stanowisk rowerowych czy wymiana oświetlenia na LED-owe.

„Inwestuję w technologię”, w której zgłoszono 196 projektów i której ambasadorem jest dziennikarz technologiczny Zbigniew Urbański, to kategoria skierowana do osób, które śledzą nowinki technologiczne i w swoim sklepie chciałyby wprowadzić najnowsze rozwiązania z branży handlowej. Przedsiębiorcy najczęściej w tej kategorii zgłaszali pomysły na innowacje takie jak: kasy samoobsługowe, aplikacje mobilne czy inwestycje w e-commerce.

Największą popularnością wśród przedsiębiorców cieszyła się jednak kategoria „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której opiekunem jest dziennikarz społeczny Przemysław Talkowski. Obejmuje ona projekty wpływające na usprawnienie pracy w sklepie i łącznie zgłoszono w niej aż 303 innowacje, które zakładały m.in. zakup sprzętu potrzebnego do codziennego funkcjonowania sklepów, np. maszyny do sprzątania, sprzętu do krojenia chleba, ale także rozwiązania, które mogą pomóc rozszerzyć ich działalność, np. aranżację kącika kawowego czy wprowadzenie usług gastronomicznych.

Swoje innowacje zgłaszane w powyższych kategoriach przedsiębiorcy mogli również przypisać jednej z trzech kategorii finansowych. Przewidziana jest 1 nagroda w wysokości do 100 tys. zł, 3 nagrody do 50 tys. zł oraz 50 nagród do 15 tys. zł.

Ponieważ to klienci sklepów detalicznych najlepiej wiedzą, w jakim kierunku powinien rozwijać się lokalny biznes, aby najlepiej spełniał ich oczekiwania, w trwającym ponad miesiąc głosowaniu internetowym mogli oddawać swoje głosy na wybrany przez siebie projekt zgłoszony przez przedsiębiorcę prowadzącego sklep w ich okolicy. Łącznie na wszystkie innowacje oddali oni 538 041 głosów, które ujęte będą w ostatecznej ocenie wniosków jako punkty za poparcie społeczne.

Ponadto, biorąc udział w głosowaniu klienci sklepów współpracujących z Grupą Eurocash mogli wygrać nagrody w postaci kart przedpłaconych o wartości 50 zł do wykorzystania w swoim lokalnym sklepie. Wystarczyło jedynie wgrać na stronę akcji swoje zdjęcie zrobione z wewnątrz lub zewnątrz jednego z takiego sklepu i napisać za co lubi się robienie zakupów akurat w tym miejscu. Zwycięskie zdjęcia dostępne są na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl.

Miesięcznik „Handel” oraz portal handelextra.pl patronują inicjatywie.

Katarzyna Pierzchała 2893 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }