Zalando coraz bardziej eko

Platforma testuje dostawy zamówień w opakowaniach wielokrotnego użytku.

Europejska platforma modowo-lifestylowa, uruchamia program pilotażowy w celu przetestowania opakowań wielokrotnego użytku przy realizacji zamówień klientów. W ten sposób Zalando chce sprawdzić czy tego typu opakowania będą mogły być zintegrowane z istniejącymi procesami logistycznymi.

Wprowadzenie specjalnego rodzaju opakowań to przede wszystkim zmiana odczuwalna dla klientów Zalando. Aby możliwe było ponowne wykorzystanie koperty opakowaniowej, musi ona zostać ponownie oddana do cyklu. Oznacza to, że nawet jeśli klient nie zechce zwrócić żadnego z zamówionych produktów, będzie musiał odesłać z powrotem jego opakowanie. Testowana jest torba fińskiego startup’u RePack, która wyglądem przypomina obecne koperty wysyłkowe Zalando. Paczki w opakowaniach wielokrotnego użytku będą dostarczane z centrum logistycznego Zalando pod Sztokholmem do klientów z Finlandii, Norwegii, Szwecji i Danii. 

- Aby idea opakowań wielokrotnego użytku mogła być zastosowana na szerszą skalę, potrzebne jest zaangażowanie całej branży e-commerce. Wyzwanie to wymaga standaryzacji procesów i centralizacji opcji dostaw produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku. Jednolity system, w którym klienci mogliby zwracać opakowania, na przykład do supermarketu, ułatwiłby ten proces obu stronom - mówi Uwe Streiber, team warehouse consumables w Zalando.

Przypomnijmy, że Zalando już w maju tego roku wprowadziło innowacje w obszarze opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Oprócz istniejących rozwiązań, takich jak na przykład wykorzystanie pudełek wykonanych w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu oraz toreb wysyłkowych wyprodukowanych w 80% z materiału PCR, zmieniony został sposób pakowania artykułów kosmetycznych. Torby plastikowe zastąpiły papierowe w 100% recyklingowane. W tym samym czasie firma wdrożyła również tzw. "polybags" - cienkie rękawy ochronne na tekstylia, wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących również z recyklingu. Wynikiem tych zmian jest zmniejszenie zużycia nierecyklowanych tworzyw sztucznych o około 625,6 ton więcej w porównaniu z rokiem 2018.

Joanna Hamdan 9726 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }