Makro prezentuje Polskie Skarby Kulinarne

Sieć hurtowni zorganizowała drugie spotkanie z cyklu Historyczny Stół Kulinarny. Wydarzenie, będące jednocześnie inauguracją stołecznego szlaku kulinarnego, odbyło się 10 września w Warszawie w hotelu Indigo.

Historyczny Stół Kulinarny to cykl wydarzeń branżowych poświęconych regionalnej kuchni polskiej. Drugie – po Zakopanem – spotkanie odbyło się 10 września w Warszawie w hotelu Indigo. To właśnie tam przedstawiciele stołecznej branży gastronomicznej skosztowali menu degustacyjnego, przygotowanego przez szefów kuchni – ambasadorów programu.
 
Odświeżeniem tradycyjnych warszawskich receptur zajęli się: Marek Maternowski z restauracji Bagatela 12 w Warszawie; Rafał Zaręba, szef kuchni Akademii Inspiracji Makro w Warszawie oraz Michał Grzywacz i Cezary Powała, szefowie z kuchni pokazowej Makro w Warszawie.

Podczas spotkania odbyła się oficjalna inauguracja warszawskiego szlaku kulinarnego. Do akcji Makro Polska zaprosiło 17 czołowych szefów kuchni stołecznych restauracji. Podczas warsztatów wspólnie odtworzyli dawne receptury, które wkrótce pojawią się w kartach dań ich lokali. Mieszkańcy i turyści będą mogli wybrać się na wędrówkę po bardziej i mniej znanych smakach lokalnej kuchni. Oprócz poznania historii i zwyczajów regionu, przemierzając szlak, spróbują oryginalnych dań kuchni warszawskiej w nowoczesnej interpretacji.

Historycznym potrawom w nowoczesnej interpretacji towarzyszyła opowieść o warszawskiej kuchni Hanny Dzielińskiej, przewodniczki, dziennikarki i popularyzatorki dziejów miasta.

Organizatorem Historycznego Stołu Kulinarnego jest sieć hurtowni Makro Polska. Współorganizatorem wydarzenia w Warszawie był Hotel Indigo, a partnerami inicjatywy były firmy: Drosed, Unilever, Spomlek, Polski Karp, Baziółka, Lubiana, Gastro Magic Service oraz portal Newsgastro.pl. Partnerem wydarzenia było Miasto Stołeczne Warszawa.

Kolejne wydarzenia w ramach Historycznego Stołu Kulinarnego odbędą się w Krakowie i Trójmieście.

Historyczny Stół Kulinarny oraz szlak kulinarny to jedne z działań organizowanych przez sieć hurtowni w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnego bogactwa naszego kraju.

Joanna Hamdan 9375 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }