Sarantis kupuje Luksję

Grupa Sarantis, właściciel m.in. marki Jan Niezbędny, kupił od PZ Cussons brand Luksja za 9,2 mln funtów oraz przejął dystrybucję innych marek PZ Cussons sprzedawanych w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source.

Jak informują przedstawiciele Sarantis, kolejna marka w kategorii produktów do higieny osobistej pozwoli ugruntować wiodącą pozycję firmy na rynku produktów konsumenckich oraz umożliwi dalszy rozwój Grupy w kontekście produktów kosmetycznych. Przypomnijmy - w 2010 r. firma Sarantis kupiła za 11,6 mln zł markę Kolastyna specjalizującą się w kosmetykach do pielęgnacji twarzy i opalania. 

W ramach obecnie zawartej umowy Grupa Sarantis marki kosmetycznej Luksja, choć transakcja czeka jeszcze na zatwierdzenie przez instytucje antymonopolowe. Jak poinformowała Grupa, koszt akwizycji  wyniósł 9,2 mln funtów ma być sfinansowany ze środków własnych. Wartość sprzedaży produktów Luksji w 2018 r.  sięgnęła 16 mln euro.

Sarantis działać ma również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln euro rocznie.

Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju Grupy Sarantis. Jak tłumaczy firma, nowe marki doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi. Dodatkowo wpłyną one na dalszy rozwój geograficzny Grupy. Silny kapitał własny marki LUKSJA umożliwi rozbudowę Grupy o nowe kategorie produktów do pielęgnacji osobistej.

 

Ilona Mrozowska 3278 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }