Druga odsłona kampanii "Produkt polski"

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzą ogólnopolską kampanię informacyjną, która ma zachęcić Polaków do kupowania rodzimych produktów.

Do kampanii przyłączyły się  państwowe spółki, takie jak PKN Orlen i Krajowa Spółka Cukrowa. Jej celem jest zachęcenie z jednej strony producentów do sprawdzenia możliwości oznaczenia produktu logo "Produkt polski" i wyróżniania nim produktów na półce, a z drugiej edukacja konsumentów, by starali się kupować te wyroby, które zostały wyprodukowane nad Wisłą z polskich (w większości) surowców.

– Znak "Produkt polski" gwarantuje, że co najmniej 75% surowców użytych do jego wyprodukowania powstało w Polsce – mówi minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski. I dodaje: – Chcemy, żeby był to symbol nobilitujący dla producentów.

Żeby zbudować jak największy zasięg przekazu, MRiRW skierowało do urzędów, firm, organizacji i instytucji działających w rolnictwie, bądź współpracujących z branżą rolno-spożywczą, propozycję włączenia się w realizację kampanii m.in. poprzez publikacje na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych plakatu informacyjnego lub umieszczenie wydrukowanego plakatu w wybranym miejscu.

Odpowiedzialny za realizację konkretnych przedsięwzięć w ramach kampanii „Produkt polski” został Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Pierwsza odsłona kampanii nastąpiła w kwietniu 2019 r., gdy wyemitowano w telewizji informacyjno-promocyjny spot „Produkt polski”. We wrześniu ruszył drugi etap kampanii, skierowany do konsumentów (spoty w radiu i telewizji) oraz rolników i producentów żywności. Tym ostatnim KOWR proponuje cykl szkoleń pod nazwą Akademia Polska smakuje. Spotkania zostaną przeprowadzone we wszystkich województwach. Motywem przewodnim spotkań będzie kampania „Produkt polski” – zasady, kryteria i zalety stosowania oznaczenia „Produkt polski”.

Przypomnijmy, że przepisy ustawy o jakości handlowej produktów rolno-spożywczych określają jednolite kryteria dotyczące dobrowolnego umieszczania informacji „Produkt polski”. Produkty muszą powstać z surowców wytworzonych na terenie kraju z tym, że w artykułach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy pod warunkiem, że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Znakowanie tą informacją nie wymaga żadnej rejestracji. Logo „Produkt polski” można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo/produkt-polski, na której znajdują się również wszystkie niezbędne informacje i regulacje prawne dotyczące znaku.

Więcej informacji o kampanii na stronach: www.polskasmakuje.pl/produkt-polski i https://www.gov.pl/web/rolnictwo/produkt-polski. 

Magdalena Weiss 2159 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }