Lidl redukuje zużycie plastiku o 800 ton w tym roku

Sieć Lidl zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych a także zapewnia, że wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu. Prace już się rozpoczęły.

Odpowiedzialność za produkty, w tym ich jakość i bezpieczeństwo, a także ciągłe doskonalenie ich składów względem oczekiwań konsumentów są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi. Sieć w I połowie 2018 r. ogłosiła informację o przyjęciu zobowiązania, w którym zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%, zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu sieci. Zadeklarowała również, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.

Pracami w tym zakresie objętych jest wiele obszarów firmy: od działów merytorycznych przez podwykonawców i dostawców aż po sklepy. Właśnie rozpoczyna się szeroko zakrojona kampania, w której Lidl Polska informuje o efektach swoich dotychczasowych działań oraz podkreśla, że wybory nas wszystkich mają ogromny wpływ na stan środowiska. W czasach, kiedy co sekundę zużywa się na świecie 20 000 plastikowych torebek, indywidualne wybory każdego z nas mają ogromne znaczenie – przekonuje operator sklepów.

A jakie są dotychczasowe osiągnięcia Lidla w zakresie redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych? Lidl Polska w 2019 r. zredukuje zużycie plastiku o 800 ton (zredukowana masa plastiku prognozowana na br. na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń – grudzień 2018 r.). Chce to osiągnąć przez:

  • 442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro;

  • 217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu;

  • 150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii. W ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.

Zdaniem Aleksandry Robaszkiewicz, comunications manager Lidl Polska, proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, a realizacja założonych celów musi odbywać się stopniowo.

- Nasze zobowiązanie dotyczące redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych ogłosiliśmy wiosną 2018 r. Zobowiązujemy się zrealizować przyjęte cele do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowań, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta - tłumaczy rzeczniczka sieci.

Wiosną tego roku sieć wprowadziła na rynek warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych oraz kompostowalnych przemysłowo. Opracowana przez sieć technologia to opakowania, które są możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego.

Kolejnym krokiem jest wycofanie ze wszystkich sklepów Lidl plastikowych naczyń jednorazowych. Chociaż ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019 r. zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już dwa lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje kolejne ok. 140 ton plastiku.

Najnowsza kampania marketingowa Lidla jest wynikiem współpracy z GPD Agency – agencja odpowiada za strategię, kreację i produkcję. Pomysł na spot powstał w oparciu o zasadę prostego kontrastu i przeskalowania. Z jednej strony podkreśla się działania indywidualnych ludzi, którzy bagatelizują swój wpływ na środowisko i nie dostrzegają efektu skali. Z drugiej strony problem, którego sobie nie uświadamiają, polega na tym, że takich „pojedynczych” ludzi, siatek i słomek są w Polsce miliony. Oprócz spotu agencja GPD Agency przygotowała komplet materiałów marketingowych wykorzystujących takie kanały komunikacyjne jak prasa i internet.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10,500 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 680.

Katarzyna Pierzchała 3015 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }