McDonald’s wprowadza system zarządzania personelem

Reflexis - bo o nim mowa - obejmie ponad 400 restauracji i przeszło 25 tys. pracowników.

W pracy McDonald’sa bardzo ważne jest planowanie i zarządzanie zespołami pracowników. Nowe narzędzia mają pozwolić tworzyć skuteczne i dokładne prognozy dla każdej restauracji. - Przyczyni się to do optymalizacji kosztów pracy i zwiększy szybkość obsługi, a co za tym idzie zadowolenie naszych gości. Mamy nadzieję, że również nasi pracownicy docenią to nowe, praktyczne rozwiązanie - mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald's Polska.

Według przedstawicieli sieci, mobilne rozwiązanie ułatwi dostosowywanie się do zmian w przepisach prawa pracy, pomoże zmniejszyć rotację zatrudnienia i usprawni planowanie grafiku zgodnie z przewidywanym zapotrzebowaniem.

Wśród wybranych przez McDonald's rozwiązań Reflexis są m.in. system do tworzenia grafików Workforce Scheduler, narzędzia do rejestrowania czasu pracy Time & Attendance, samoobsługowy system dla pracowników Employee Self-Service, zaawansowane narzędzia do analizowania i raportowania Advanced Analytics & Reporting oraz funkcjonalności mobilne, które zapewniają dostęp do oprogramowania z dowolnego miejsca.

Obecnie McDonald's Polska stosuje mniej zaawansowane metody planowania, takie jak arkusze kalkulacyjne, przez co rozkład pracy nie zawsze jest optymalny. Rozwiązania Reflexis w dziedzinie zarządzania personelem pozwalają na regularne aktualizowanie obowiązującego prawa pracy, dzięki czemu pracodawca ma gwarancję, że obowiązujące przepisy będą stosowane jednakowo we wszystkich restauracjach.

Zdaniem McDonald's poprawę nastrojów wśród pracowników z pewnością wpłynie aplikacja Employee Self-Service. Dzięki niej pracownicy zyskają dostęp do szeregu udogodnień, takich jak łatwiejsze układanie grafików, zmiana godzin pracy czy składanie wniosków o urlop.

Wprowadzając rozwiązania usprawniające komunikację, McDonald's ma nadzieję zmniejszyć rotację zatrudnienia i obniżyć koszty rekrutacji. Kierownicy restauracji spędzą mniej czasu nad planowaniem grafików, spadnie ryzyko zbyt dużej lub niewystarczającej liczby pracowników na zmianie, a standardy obsługi gości w restauracjach znacznie wzrosną.

Joanna Hamdan 9375 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }