Orlen pozytywnie o polskich dostawcach

PKN Orlen stawia na patriotyzm gospodarczy zacieśniając współpracę z polskimi dostawcami. Już większość dostępnych na stacjach produktów ma krajowe pochodzenie.

Na zdjęciu: Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju

W ten sposób spółka - jak sama informuje - przyczynia się do rozwoju gospodarki i odpowiada na oczekiwania klientów, którzy coraz chętniej sięgają po rodzime wyroby. Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy -Zdroju, przedstawiciele zarządu PKN Orlen wraz z polskimi dostawcami na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści takiej współpracy.

- Dotrzymujemy słowa. Już rok temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy zadeklarowaliśmy, że na stacjach PKN Orlen będzie coraz więcej polskich produktów. Zrealizowaliśmy tę obietnicę – podkreślił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Dziś artykuły krajowych dostawców stanowią już ponad 85% wszystkich oferowanych przez nas produktów. To potwierdza, że choć działamy i myślimy globalnie, nie tracimy z oczu nowocześnie rozumianego patriotyzmu gospodarczego – tłumaczył.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90% osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt wiedząc, że ma krajowe pochodzenie. 80% respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. Tak jednoznaczne postawy konsumenckie sprawiły, że na stacjach PKN Orlen pojawiło się więcej polskich produktów, np. owocowe soki tłoczone O!, czy woda źródlana O!

Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.

W ramach współpracy z polskimi dostawcami PKN Orlen wprowadził wiele nowości, m.in. słodycze regionalne, kanapki, czy przekąski owocowe i warzywne. Nieustannie pracuje też nad poszerzaniem i ulepszaniem oferty, w tym gastronomicznej, zwiększając jej dostępność. Wdrażane są także nowe receptury dla oferowanej żywności. Spółka ma kilkadziesiąt własnych receptur przygotowywania kawy oraz potraw. Wśród nich znajdują się wprowadzone w ubiegłym roku i zyskujące coraz większe uznanie klientów produkty wegetariańskie i wegańskie.

 

Katarzyna Pierzchała 2895 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }