Eurocash: setki kandydatów na Herosów Innowacyjności

W pierwszym etapie konkursu "Herosi Innowacyjności" Grupy Eurocash przedsiębiorcy prowadzący sklepy zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich placówkach lub ich otoczeniu. Obecnie trwa głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi inicjatywami, które potrwa do 10 września.

Spośród wszystkich nadesłanych wniosków najwięcej, bo prawie 50%, zgłoszono w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” (303 pomysłów).

Dominują tutaj projekty, które zakładają zakup sprzętu potrzebnego do codziennej pracy sklepu, np. maszyn do sprzątania czy do krojenia chleba, a także rozwiązania, które mogą rozszerzyć działalność takiej placówki, np. aranżacja kącika kawowego, zakup wyposażenia, które pozwoli na wprowadzenie usług gastronomicznych w sklepie czy sprzętu wędzarniczego.

- Duża liczba wniosków z tej kategorii pokazuje, że niezależni przedsiębiorcy są świadomi tego, że za zmianą potrzeb i oczekiwań konsumentów powinny iść także konkretne i praktyczne zmiany w samych sklepach – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

W kolejnej kategorii - „Inwestuję w technologię” - spłynęło 196 wniosków, a 162 przedsiębiorców zdecydowało się zgłosić pomysł na działania prospołeczne w ramach obszaru „Zmieniam świat lokalnie”.

Uczestnicy zadowoleni ze zmian w konkursie

W konkursie biorą udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy.

- Mieliśmy nawet przypadek przedsiębiorcy, dotychczas niezwiązanego z Eurocash, który zaczął robić zakupy w naszej hurtowni, ponieważ bardzo chciał wziąć udział w konkursie - mówi Jacek Owczarek.

Dodaje, że ze strony uczestników płynie do Grupy wiele ciepłych słów dotyczących zmian, jakie zostały wprowadzone w tegorocznej edycji. Doceniają oni fakt, że „Herosi Innowacyjności” dadzą możliwość wprowadzenia zmian bezpośrednio w ich sklepach.

- To pokazuje, że warto było pójść o krok dalej w stosunku do poprzednich edycji. Nasi Herosi wciąż mają możliwość zdobywania środków na projekty prospołeczne, tak jak to było w poprzedniej edycji, ale teraz mogą również zgłaszać pomysły, które dotyczą praktycznych innowacji w ramach samej placówki – tłumaczy Owczarek.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa do 10 września. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzymał od Grupy Eurocash materiały promocyjne, plakat i ulotki, dzięki którym może powiadomić o trwającym głosowaniu. Każdy klient sklepu, który weźmie udział w internetowym głosowaniu i opublikuje na stronie konkursu zdjęcie zrobione w lokalnym sklepie lub w jego okolicy wraz z informacją dlaczego to właśnie w tym sklepie robi swoje zakupy, może wygrać nagrodę pieniężną. Co tydzień do wygrania jest 50 kart przedpłaconych, każda o wartości 50 zł.

Po głosowaniu wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, w którego skład wchodzą niezależni eksperci w każdej z trzech kategorii. Każdą z kategorii opiekuje się jeden z ambasadorów konkursu. Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, jest ambasadorką kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. Opiekunem kategorii „Inwestuję w technologię” jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ambasadorem ostatniej z kategorii - „Stawiam na praktyczne rozwiązania” - jest dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski.

Na ocenę końcową wniosku składać się będą punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z plebiscytu internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów. Wyniki Herosów Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash.

Organizator konkursu zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę nagrodą w wysokości do 100 tys. złotych, a trzech kolejnych laureatów kwotami do 50 tys. złotych. Pozostałych 50 laureatów ma szansę na dofinansowanie swojego projektu do 15 tys. złotych każdy.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

Miesięcznik „Handel” oraz portal handelextra.pl patronują konkursowi „Herosi Innowacyjności”. Zasady konkursu są tutaj.

Katarzyna Pierzchała 2895 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }