Papierosy i akwizycje nakręcają sprzedaż Eurocashu

Grupa Eurocash miała w pierwszym półroczu przychody o ponad 10% wyższe niż rok wcześniej.

Przyczynił się do tego głównie wysoki, ponad 35,5-proc. skok sprzedaży w segmencie detalicznym, któremu w połowie 2018 roku przybyła sieć Mila (180 sklepów), a w marcu br. 25 sklepów Lewiatan przejętych od spółki Partner. Wraz z ich przychodami skonsolidowane przychody grupy sięgnęły w ciągu sześciu miesięcy 2,83 mld zł. W istniejących przed rokiem sklepach sprzedaż wzrosła w tym czasie o 3,4%.

– Akwizycje te dołożyły do sprzedaży Grupy Eurocash w pierwszej połowie tego roku ponad 620 mln zł. Osiągnęliśmy ponadto solidny organiczny wzrost sprzedaży, zarówno do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum, jak i we własnej sieci supermarketów – podkreślił prezes Grupy Eurocash Jacek Owczarek.

Również największy segment Grupy, hurt, może pochwalić się wzrostem sprzedaży w I połowie roku do 8,99 mld zł – o 5,06% więcej niż rok wcześniej. Like for like wzrost był nieco niższy i wyniósł 2,07%. Jak tłumaczy Eurocash, na wzrost największy wpływ miał segment papierosów i produktów impulsowych oraz wyniki Eurocash Dystrybucja. W I półroczu 2019 r. wzrost sprzedaży papierosów wyniósł 10,09%, a sprzedaż przekroczyła poziom 5 395 mln szt. W ujęciu wartościowym w 1. półroczu 2019 r. sprzedaż tego segmentu zwiększyła się o 12,3% rok do roku.

Zysk netto w I półroczu 2019 r. wyniósł 6,73 mln zł, a liczony z pominięciem standardu MSSF16 sięgnął 15,85 mln zł w porównaniu do 17,50 mln zł z I półrocza 2018 r. To wynik o 9,4% niższy.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez nią sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Grupa  rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Magdalena Weiss 2159 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }