Aldi Nord chwali się odpowiedzialnością społeczną

Aldi opublikował raport z działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w roku 2018.

Działania sieci skupiały się na ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych, rozbudowie instalacji fotowoltaicznych, redukcji odpadów opakowaniowych, przeciwdziałaniu korupcji i zaangażowaniu w ochronę praw człowieka.

Sieć Aldi jako pierwszy dyskont spożywczy przystąpiła w 2017 roku do United Nations Global Compact (UNGC), zobowiązując się tym samym do wdrożenia dziesięciu podstawowych zasad zrównoważonego rozwoju ONZ w codziennych działaniach gospodarczych i regularnego składania sprawozdań, informuje Aldi.

- Jesteśmy świadomi, że produkcja artykułów nierzadko wiążę się z negatywnymi skutkami dla środowiska, takimi jak zanieczyszczania wód, wylesianie czy zagrożone gatunki zwierząt. Dlatego wdrażanie najwyższych standardów działalności przedsiębiorstw, których celem jest dbałość o naszą planetę, prowadzenie transparentnej polityki produkcyjno-zakupowej i restrykcyjne przestrzeganie zasad zrównoważonego rozwoju jest dla nas kwestią priorytetową – mówi Hubert Iwanowski, zastępca dyrektora zakupów ds. jakości i CR w Aldi Polska. - Wierzymy, że odpowiedzialność za naszą planetę leży zarówno po stronie całego przemysłu, jak i konsumentów, których edukowanie jest także istotnym aspektem działalności biznesu czy wszelkich instytucji. Po latach szybkiego konsumpcjonizmu, kiedy głównym czynnikiem zakupowym była cena, klienci coraz uważniej i bardziej świadomie podejmują decyzję zakupowe. W Aldi od początku stawiamy na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami, którzy podzielają nasze rozumienie jakości i odpowiedzialności i wspólnie z nami są gotowi dostarczać klientom jakościowe produkty. To dla nas wartość nadrzędna, którą kierujemy się na co dzień na każdym etapie funkcjonowania firmy – dodaje Iwanowski.

Mniej śmieci i dwutlenku węgla

W polityce klimatycznej przyjętej w 2018 r. Grupa Przedsiębiorstw Aldi Nord postanowiła do 2021 r. zredukować własną emisję gazów cieplarnianych o 40% względem roku 2015. Sieć Aldi rozbudowę instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów. Poprzez korzystanie z samodzielnie wygenerowanego prądu sieć uniknęła emisji 10 300 ton dwutlenku węgla. To wzrost o 55% wobec roku poprzedniego.

Aldi rozpoczął też w Niemczech tzw. „misję opakowaniową” dla opakowań produktów marki własnej - do roku 2025 całkowita masa opakowań marek własnych ma się zmniejszyć o 30% w stosunku do roku 2015. Ponadto sieć stara się, by opakowania marek własnych pochodziły ze zrównoważonych źródeł, a do 2022 roku 100% opakowań marek własnych Aldi w Niemczech ma być zdatna do recyklingu.

Aldi stara się też rezygnować z opakowań i oferować coraz więcej artykułów niepakowanych, co dotyczy zwłaszcza warzyw i owoców. Na razie udało się ograniczyć liczbę generowanego plastiku o 1200 ton dzięki wycofaniu jednorazowej torby zakupowej w Belgii, Niemczech, Luksemburgu i Holandii.

A w Polsce...

Już 2 lata przed ogłoszeniem unijnej dyrektywy w sprawie plastiku, Aldi w Polsce przystąpił do redukcji plastiku w butelkach typu PET marki własnej w wodach mineralnych i napojach gazowanych. Na przestrzeni 2 lat w butelkach zmniejszono zawartość plastiku od 6 do 12%. Z obliczeń sieci wynika, że w ten sposób wyeliminowano na rynku w Polsce 35 ton plastiku.

W ostatnim czasie sieć wycofała też ze sprzedaży plastikowe patyczki kosmetyczne. Jesienią wprowadzona zostanie ich ekologiczna alternatywa - patyczki marki własnej Biocura, składające się z papierowego patyczka z certyfikatem FSC oraz 100% biobawełny w główce. Również ich proekologiczne kartonikowe opakowanie posiada certyfikat FSC.

Dodatkowo dzięki systemom wielokrotnego użytku w opakowaniach zbiorczych i transportowych i skrzynkom wielokrotnego użytku, w których transportowane są owoce i warzywa, Aldi oszczędza obecnie 62 milionów jednorazowych kartonów oraz blisko 22 000 ton dwutlenku węgla rocznie.

Magdalena Weiss 2159 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }