Spar Polska walczy z plastikiem

Jako firma w której działania silnie wpisana jest odpowiedzialność społeczna, Spar Polska zachęca swoich franczyzobiorców do promowania troski o środowisko, pomagając ich klientom ograniczyć ilość zużywanych opakowań w ramach akcji #GrajWzielone.

W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, Spar Polska zachęca sklepy zrzeszone w sieci do umożliwienia klientom przynoszenia własnych opakowań, które można wykorzystać przy zakupie produktów na wagę (np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast).

Pierwsze sklepy sieci już zaoferowały swoim klientom taką możliwość. Praktyka ta jest zgodna z niedawno opublikowanym stanowiskiem Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

- Umożliwiając klientom korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy Spar Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów, dla których coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu odgrywa idea zero czy less waste – dodaje Michał Zych, dyrektor marketingu sieci.

Promowanie ograniczania jednorazowego plastiku jest częścią szerszej kampanii #GrajWzielone, w ramach której Spar Polska prowadzi działania mające na celu uczulenie konsumentów na problemy związane z nadmiernym zanieczyszczeniem naszej planety i w jaki sposób każdy z nas może przyczynić się do poprawy tego stanu. Chodzi o często niewielkie, jednak świadome zmiany w swoim codziennym życiu, osiągalne dla każdego.

Dbając o środowisko, firma już na początku 2018 r. wprowadziła do swoich sklepów reklamówki pozwalające na wielokrotne ich użycie oraz dodatkowo zawierające środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych. Obecnie sieć testować będzie z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów alternatywą dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych w postaci bawełnianej torby wielokrotnego użytku oraz wykonanych z poliestru pochodzącego z recyklingu – wielorazowych worków na owoce i warzywa.

- Worki wielorazowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE i świadomi problemu nadmiernej ilości jednorazowego plastiku konsumenci coraz chętniej wykazują zainteresowanie rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. Cieszy nas zainteresowanie testowaniem tego rozwiązania przez innowatorów wśród sklepów w naszej sieci i liczymy, iż w niedługim czasie dołączą do nich prekursorzy i wczesna większość - komentuje sieć.

Spar Polska, będąc siecią opartą o partnerskie zasady współpracy, nie wprowadza obowiązku korzystania z którejś z proekologicznych metod pakowania, a formę rekomendacji, pozostawiając ostateczny wybór właścicielom sklepów, jednocześnie uczulając ich na problematykę rosnącego zanieczyszczenia jednorazowym plastikiem. Sieć liczy na świadomy wybór swoich partnerów, zgodny z przedstawionymi rekomendacjami i oczekiwaniami konsumentów.

Joanna Hamdan 9375 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }