Targi RetailShow obchodzą 10. jubileusz

Już niedługo, 20-21 listopada, w Centrum EXPO XXI w Warszawie, odbędą się jubileuszowe 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. 10 lat to dobra okazja, by przypomnieć jak zmieniały się targi.

Artur Matlakowski, inicjator targów RetailShow, podkreśla, że wystawcy, projektanci przestrzeni handlowych oraz eksperci branżowi, którzy pomagali je tworzyć, znacząco wpłynęli na ich obecny kształt.

– Targi RetailShow to główne wydarzenie wystawiennicze branży retail. Mam ogromną satysfakcję, że udało się stworzyć imprezę tak dobrze postrzeganą przez specjalistów - mówi. - Wypełniliśmy lukę jaka kilkanaście lat temu była na rynku. Co roku intensywnie pracujemy nad ulepszaniem formuły targów, by spełnić oczekiwania wystawców i odwiedzających – dodaje.

Targi w liczbach

Pierwsza edycja RetailShow, która odbyła się w 2010 roku, zgromadziła 70 wystawców, którym wystarczyło 2200 mkw.. powierzchni wystawienniczej. Pięć lat później podwoiła się ich liczba, a co dziesiąty był z zagranicy. W 2014 roku ekspozycja zajmowała 3600 mkw., natomiast od 2018 roku organizator udostępnia dwie duże hale. Zeszłoroczna edycja zgromadziła ponad 200 wystawców, z czego 15% stanowiły zagraniczne firmy.

Poza ofertą produktów i usług ważną częścią Targów RetailShow są wydarzenia towarzyszące. Od początku odbywają się konferencja Retail Congress i konkurs Innowacje Handlu. Od 2012 roku w centralnym miejscu targów zgodnie z najnowszymi trendami Modelowy Sklep, a program merytoryczny wzbogaciły otwarte warsztaty w Teatrze Innowacji. Z kolei w 2014 roku organizator zainicjował konkurs Best Shop Concept, który mocno angażuje i integruje środowisko projektantów i właścicieli sklepów w kreowanie coraz nowocześniejszych przestrzeni.

Ewolucja oferty wystawców

Wielu spośród wystawców uczestniczy w RetailShow od pierwszej edycji. Firmy te konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a udział w targach traktują jako inwestycję, która przynosi długofalowe efekty.

– Pamiętam, że przełomowym momentem, który zdecydował o stałej obecności na RetailShow, była wizyta przedstawiciela jednej ze znanych sieci handlowych pod sam koniec drugiej edycji targów. To otworzyło drzwi dla naszych wag do tej sieci, a potem do kolejnych – wspomina Jerzy Kruczek, strategic customer care manager z firmy CAS Polska.

Podkreśla także, że wraz z rozwojem imprezy zmieniał się sposób prezentacji oferty firmy. Na początku CAS Polska starał się pokazać urządzenia z każdej kategorii, z czasem zdecydował się na prezentowanie najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń i nowości.

Magdalena Skowrońska, manager ds. marketingu i komunikacji wewnętrznej z firmy Wanzl, podkreśla, że wraz z dojrzewaniem rynku retail, na którym właściciele sklepów poszukują coraz bardziej wyrafinowanego wyposażenia stawiając na design i całościowy spójny efekt, podążają i targi, i wystawcy. W ciągu 10 lat uczestnicy zmienili się z dostawców sprzętu sklepowego w dostawców kompletnych rozwiązań wyposażeniowych.

– Mówiąc krótko Wanzl zmienił się od producenta wózków sklepowych do głównego projektanta konceptów zakupowych oraz generalnego integratora rozwiązań i usług dla branży retail – mówi Skowrońska.

Potwierdza to także Paweł Ulężałko, specjalista ds. handlowych firmy JK System, który przypomina, że firma zaczynała od prostych systemów antykradzieżowych składających się z bramek, etykiet i klipsów. Dziś to pełna oferta systemów wspomagających funkcjonowanie obiektów sektora retail. – Uczestniczymy w tych targach od pierwszej edycji, gdyż to najlepszy retailowy event w Polsce. Możemy tam zaprezentować nowości, spotkać się z kluczowymi klientami, przyciągnąć nowych, a także poznać tych, którzy poszukują dystrybutorów własnych rozwiązań w Polsce – podkreśla.

 Wartościowy klient

Jak twierdzą przedstawiciele firm, którzy są obecni na targach RetailShow od początku, konsekwentne budowanie renomy tego przedsięwzięcia procentuje, a jego zasięg jest międzynarodowy. Kamil Podsiadły, starszy specjalista ds. marketingu w Koncept-L podkreśla, że zagraniczni partnerzy znają RetailShow, co dla firmy uczestniczącej w tych targach od samego początku jest znaczącym wyróżnieniem. – Renoma wydarzenia na arenie międzynarodowej przyciąga najbardziej innowacyjnych wystawców, a to oni są głównym powodem wizyt odwiedzających targi gości – dodaje.

Zgadza się z nim Jerzy Kruczek z firmy CAS Polska, który dobrze pamięta początki tej imprezy. – Targi odwiedzają konkretni klienci z branży, którzy wiedzą po co przyszli i czego dokładnie potrzebują. Na RetailShow nie ma przypadkowych osób, a co ważne, przychodzą tu przedstawiciele dużych sieci handlowych – dodaje.

Zeszłoroczne Targi RetailShow odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail. Wśród nich znaleźli się zarządzający sieciami i centrami handlowymi, najemcy, właściciele sklepów oraz przedstawiciele firm dostarczających wyposażenie dla handlu. Reprezentowali oni wszystkie rodzaje sieci, tj.: spożywcze, odzieżowe, gastronomiczne, obuwnicze, sportowe, drogeryjne, rtv-agd, dom i ogród, jubilerskie, saloniki prasowe, banki, apteki, stacje paliw oraz sklepy specjalistyczne.

 Informacje praktyczne

10. jubileuszowe Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 20-21 listopada 2019 w godzinach 9-17 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

 Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange i Koncept-L. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congres.

Katarzyna Pierzchała 2895 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }