Wawel zarobił mniej

Wszystko przez wyższe koszty sprzedaży i marketingu.

W I półroczu 2019 roku producent Tiki Taków i Kasztanków miał obroty o 4% niższe niż rok wcześniej, głównie z powodu niższych przychodów w I kwartale roku. W ciągu sześciu miesięcy lekko przekroczyły one 240 mln zł.

Zysk brutto spadł o 8%, a na czysto producent zarobił niespełna 18,8 mln zł wobec niemal 30,5 mln zł przed rokiem. Przyczyną słabszych wyników jest wzrost kosztów: te związane ze sprzedażą wzrosły o 11%, a koszty ogólnego zarządu aż o 16%.

– Zwiększenie wartości kosztów sprzedaży wynika przede wszystkim ze zwiększonych wydatków w zakresie funkcjonowania pionu handlowego obsługującego wszystkie kanały dystrybucji tłumaczy spółka w raporcie finansowym. – Natomiast wzrost kosztów ogólnego zarządu wynika w szczególności z intensyfikacji działań marketingowych w praktycznie wszystkich istotnych kanałach komunikacji.

Wawel prowadził w tym czasie kampanie reklamowe w telewizji, radiu, na billboardach i w internecie – ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych, a także działania PR, liczne eventy i aktywacje konsumenckie w punktach sprzedaży.

Magdalena Weiss 2159 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }