Castorama wspiera zrównoważoną konsumpcję

W tym celu sieć prowadzi działania w kierunku edukacji ekologicznej oraz rozbudowuje ofertę produktów ekologicznych, przyjaznych środowisku oraz wspierających oszczędność energii i wody w domu.

Dzięki wprowadzaniu strategii zrównoważonego rozwoju w całej sieci sklepów grupy Kingfisher, sprzedaż produktów tej kategorii kształtuje się obecnie na poziomie 30%, a zgodnie z założeniami w roku 2020 ma wzrosnąć do 50% wszystkich produktów.

Castorama Polska postawiła na produkty wspierające tworzenie zrównoważonych, bardziej ekologicznych i przyjaznych domów. Sieć systematycznie buduje i wzbogaca swoją ofertę o przedmioty umożliwiające wprowadzenie prostych zmian oraz rozwiązań, które charakteryzują się dbałością o środowisko oraz zdrowie i samopoczucie domowników. Jednym z takich przykładów jest nowa oferta farb do wnętrz pod marką GoodHome, stworzona w duchu zrównoważonego rozwoju. Poza walorami użytkowymi, farby te wyróżniają się składem. Produkowane są bowiem na bazie wody, co przekłada się na niską emisję związków lotnych do powietrza. Lotne związki organiczne mogą przyczyniać się do zatruć toksykologicznych, alergii oraz podrażnień, dlatego ważne jest, aby przy wyborze farb czy lakierów decydować się na te o ich niskiej emisji. Korzystanie z takich produktów pozwala na utrzymanie w mieszkaniu wolnego od toksyn, czyli zdrowszego powietrza.

– Zgodnie z przyjętą strategią, nie tylko dbamy o odpowiedni dobór naszych produktów, ale również chcemy inspirować do wybierania materiałów ekologicznych, wolnych od toksyn i pozyskiwanych z naturalnych surowców. W tym celu powstała też nasza nowa marka GoodHome. Jest ona nie tylko znakiem jakości i innowacyjności na rynku, ale przede wszystkim świadczy o wyjątkowym podejściu do tworzenia rozwiązań przyjaznych dla klientów i środowiska, tak, aby każdy mógł mieć dom, w którym będzie czuł się dobrze – tłumaczy Paweł Świętochowski kierownik ds. relacji biznesowych i projektów społecznych.

Celem spółki jest również proponowanie produktów i usług, które pozwolą nabywcom na oszczędność oraz dłuższą eksploatację urządzeń. Bardzo duże znaczenie w całym procesie eksploatacji przedmiotów odgrywa również właściwy serwis.

– Przedłużenie życia produktów wspiera obniżenie poziomu zanieczyszczenia środowiska, dlatego w sklepach sieci Castorama oferujemy naszym klientom możliwość skorzystania z usług serwisów w okresie gwarancyjnym i po jego zakończeniu – mówi Paweł Świętochowski.

Innym wyzwaniem, które postawiła sobie Castorama wraz z całą grupą Kingfisher, jest zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez sklepy całej sieci. W ciągu trzech lat udało się ograniczyć emisję tzw. „śladu węglowego” o 15 proc., a na kolejne lata wyznaczone zostały ambitne cele, co wiąże się z licznymi inwestycjami. Już dzisiaj prawie 100% sklepów Castorama Polska wyposażonych jest w oświetlenie LED, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną oraz redukuje emisję gazów cieplarnianych. W najbliższym czasie planowane są kolejne inwestycje w obiekty i ich modernizację.

Joanna Hamdan 9375 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }