Paczki siłą napędową Poczty Polskiej

Liczba paczek w pierwszym półroczu tego roku osiągnęła wolumen obsłużonych przesyłek podczas ubiegłorocznego szczytu świątecznego - wynika z danych Poczty Polskiej.

Z zestawienia największego operatora pocztowego wynika także, że wolumen przesyłek, który trafił do sieci Odbiór w Punkcie w pierwszych czterech miesiącach tego roku przekroczył połowę wolumenu osiągniętego w całym 2018 r. W samym kwietniu br. dynamika wyniosła 242% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

– Z miesiąca na miesiąc potwierdza się, że Polacy kupują coraz częściej i robią więcej zakupów przez internet – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży. - Coraz bardziej cenią sobie funkcjonalność, jaką oferujemy im w ramach usługi Odbiór w Punkcie. Dzięki niej klienci sami decydują kiedy i gdzie odbiorą swoją paczkę – podkreśla.

Dodaje, że Poczta Polska jest partnerem najczęściej wybieranej przez Polaków internetowej platformy handlowej – Allegro.pl. W sierpniu ubiegłego roku została uruchomiona nowa usługa – Allegro Smart!. Obecnie usługą Allegro Smart! objętych jest ok 60 milionów, czyli ponad połowa ofert na Allegro. Wystarczy, że klient dokona zakupu za minimum 40 zł od jednego sprzedającego, którego oferty objęte są tym programem, a otrzyma darmową dostawę do wybranego punktu odbioru wybranego spośród ponad 11,6 tys. lokalizacji.

Dodatkowo klienci korzystający z Allegro Smart! odstępujący od zakupu mogą skorzystać z bezpłatnego zwrotu przesyłki. Wprowadzenie usługi wpłynęło na zwiększenie liczby zakupów: klienci korzystający z Allegro Smart! kupują około 6 razy częściej niż inni klienci.

W ramach rozbudowy sieci, Poczta Polska sukcesywnie oddaje do użytku automaty paczkowe, z których można odebrać przesyłkę w samoobsługowych strefach 24 h w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca października klienci spółki będą mieli do dyspozycji 200 tego typu maszyn na terenie całego kraju.

Punkty odbioru i urządzenia samoobsługowe to jedna z najchętniej wybieranych metod dostawy przez klientów e-sklepów. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie wymieniają przede wszystkim wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość zgłoszenia się po przesyłkę w późnych godzinach wieczornych oraz w weekendy), a także wygodę.

Sieć Odbiór w Punkcie to już 11,6 tys. lokalizacji, które tworzą placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz Żabka. – Nasi klienci są coraz bardziej zabiegani i szukają szybkich, gotowych rozwiązań, ułatwiających codzienne życie. Żabka odpowiada na ich potrzeby – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska. - W ponad 5,7 tys. naszych sklepach można kupić kanapkę na śniadanie, wypić kawę czy też nadać przesyłkę – wymienia.

Ujawnia, że od początku roku w sieci Żabka obsłużono o 260% więcej paczek Poczty Polskiej niż w całym 2018 r., a ich liczba stale rośnie. - Klienci korzystają z tej usługi doceniając bardzo dobre lokalizacje naszych sklepów m.in. w centrach miast, biurowcach, czy metrze oraz dogodne godziny otwarcia. Dzięki Żabce mogą odebrać paczkę w drodze do pracy czy domu i poświęcą na to średnio tylko 35 sekund – argumentuje Tomasz Suchański.

Katarzyna Pierzchała 2895 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }