Centrum Janki znacznie większe

Na powierzchni 94 tys. mkw. jest 170 sklepów i punktów gastronomicznych.

Od momentu podjęcia decyzji o rozbudowie przez właściciela Centrum Janki Cromwell Property Group minęło 8 lat. Na inwestycję wydał on ponad 65 mln euro. Powiększył centrum o 21 tys. mkw, do 94 tys. mkw. powierzchni handlowej. Wybudował też podziemny parking, co zwiększyło liczbę miejsc do parkowania do 1200. Rozbudowa pozwoliła na otwarcie 70 nowych sklepów znanych marek, głównie odzieżowych. Część gastronomiczna - Restaurama - mieści 20 lokali. Właściciel zmodernizował też dotychczas działającą część centrum.

Karol Pilniewicz, dyrektor Cromwell Property Group na Europę Środkowo-Wschodnią ocenia, że w Centrum Janki zakupy robią mieszkańcy pobliskich miejscowości zlokalizowanych na południe od Warszawy, natomiast w grupie docelowej nie ma Warszawiaków. Dodaje jednak, że ich wizytom w centrum sprzyja dogodny obecnie dojazd ze stolicy.

Rozbudowę inwestor realizował w dwóch etapach - każdorazowo powiększał je o ponad 11 tys. mkw. Pierwszy etap zakończył się w maju 2018 r. - Już wzrosła odwiedzalność centrum - podkreślił Karol Pilniewicz w dniu otwarcia po zakończeniu drugiego etapu. Jego zdaniem wizytom klientów będzie też sprzyjać część z rozrywką, która w ciągu najbliższych lat ma zająć nawet 20% powierzchni centrum. Zakaz handlu w niedziele zmienił zachowania zakupowe klientów centrum. Przed niedzielami, gdy centrum jest zamknięte, obroty rosną już od czwartku osiągając szczyt w sobotę.

W Jankach swój sklep ma również IKEA, a obok działa Park Handlowy z ofertą wyposażenia mieszkań. Łącznie oba centra mają 180 tys. mkw.

 

 

Barbara Mikusińska 761 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }