"Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj!"

Pod takim hasłem ProVeg startuje z nową kampanią z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego.

Akcja składa się z trzech podstawowych elementów: kampanii w przestrzeni miejskiej i w internecie, e-booków oraz akcji promocyjnej w kawiarni Coffeedesk.

16 sierpnia rusza kampania społeczna poświęcona mleku roślinnemu. Jej celem jest namówienie Polaków do spróbowania mleka roślinnego i pokazanie, że mleko roślinne nie tylko jest etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku, ale przede wszystkim smaczne i dostępne w wielu wariantach - każdy znajdzie smak dla siebie!

Grafiki namawiające do spróbowania mleka roślinnego pojawią się na billboardach, citilightach i cityscrollach zlokalizowanych w Warszawie. Kampania będzie miała też swoją odsłoną w internecie oraz w social mediach (Facebook i Instagram). Kampanię w outdoorze zobaczymy od 16 do 31 sierpnia.

W ramach kampanii przygotowano cztery kreacje, których bohaterami są różne osoby – korpo dziewczyna, babcia, wujek Janusz, prawilniak. Każdy z bohaterów zachęca do picia mleka roślinnego w swoim charakterystycznym stylu. I tak np. na grafikach z korpo dziewczyną będziemy mogli zobaczyć wypowiedź „Daję akcept na owsiane”, prawilniaka – „Ryżowe jest prawilne”, wujka Janusza – „Sojowego się nie napijesz?”, babci – „Dolać Ci migdałkowego?”.

W ramach kampanii zostaną udostępnione dwa bezpłatne e-booki. Jeden skierowany do baristów, managerów i właścicieli kawiarni, a drugi przygotowany dla konsumentów - wszystkich tych, którzy są chętni i gotowi spróbować mleka roślinnego.

E-book dla kawiarni jest poradnikiem, który składa się z 3 rozdziałów – biznesowego, o produkcie
i konsumencie. Rozdział biznesowy to przede wszystkim analiza kosztów mleka roślinnego
w kawiarni oraz argumentacja za obniżeniem lub rezygnacją z opłat za mleko roślinne, jednocześnie nie pogarszając dochodów kawiarni. Dokument został przygotowany na podstawie danych z ankiet przeprowadzonych w kawiarniach w całej Polsce. Rozdział o produkcie został opracowany we współpracy z Agnieszką Rojewską, Mistrzynią Świata Baristów 2018. Ta część zawiera porady i wskazówki jak wykorzystywać mleko roślinne w kawiarni oraz jak dopasować rodzaj mleka do rodzaju kawy. Rozdział o konsumencie to z kolei kompendium wiedzy o odbiorcach mleka roślinnego, ich preferencjach i potrzebach, przygotowany na podstawie ponad 650 odpowiedzi w ankiecie konsumenckiej.

W e-booku dla konsumenta będzie można znaleźć przepisy z wykorzystaniem mleka roślinnego od blogerów i osób promujących zdrowy styl życia. Będą to m.in. Sylwia Majcher, Kasia Burzyńska-Sychowicz oraz blogerki: Karolina Nicpoń (Nicpoń w kuchni), Olga Pietraszewska (Make Happy Day), Weronika Król (Mindful Travel), Katarzyna Wawrzyniak (Odżywiaj się zdrowo). Przeczytamy również o dostępnych rodzajach mleka, procesie produkcji, ich właściwościach w kuchni oraz wartościach odżywczych. Dowiemy się, dlaczego mleko roślinne warto wprowadzić do diety.

Ponadto obydwa e-booki będą zawierały listę blisko 40 kawiarni z całej Polski, które nie pobierają dodatkowej opłaty za mleko roślinne oraz zestawienie ponad 120 mlek roślinnych dostępnych na polskim rynku wraz ze składem, informacjami o organiczności, fortyfikacji, braku cukru, braku glutenu, a także ceną i dostępnością produktów w sklepach i lokalach gastronomicznych.

W ramach kampanii odbędzie się specjalna akcja promocyjna w kawiarni Coffeedesk (Warszawa, ul. Wilcza 42), w ramach której od 22 do 31 sierpnia, będzie można zamówić kawę z mlekiem roślinnym w cenie espresso! Wszystkie kawy będą oferowane z mlekiem marki Adez.

Na profilu facebook ProVeg Polska oraz na stronie internetowej wpmd.pl przez cały czas trwania kampanii znaleźć będzie można informacje o założeniach akcji, głównych powodach, by spróbować mleka roślinnego oraz korzyściach wynikających z jego wyboru.

Partnerami kampanii społecznej ProVeg w Polsce są: Adez, Coffeedesk, PyszneEko.pl oraz agencja AdValue, która wraz z zespołem ProVeg przygotowała całą koncepcję i kreację graficzną kampanii.

Joanna Hamdan 9375 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }