Dino rośnie o ponad 10%

Akcje Dino Polska na wtorkowej sesji na giełdzie kosztują już niemal 150 zł. To efekt publikacji rekordowych wyników za I półrocze 2019 r.

W I półroczu 2019 r. przychody Grupy Dino wyniosły 3 500,1 mln zł i były o 819,0 mln zł, czyli o 30,5% wyższe niż w I pół. 2018 r. Zysk operacyjny zwiększył się do 236,8 mln zł z niespełna 177 mln zł przed rokiem, a na czysto sieć zarobiła niemal 172,5 mln zł wobec 126,5 mln zł przed rokiem.

Łącznie w I półroczu 2019 r. otwartych zostało 81 nowych sklepów w stosunku do 74 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2019 r. sieć Dino liczyła 1056 marketów, o 207 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchni sal sprzedaży wyniosła 407 684 mkw. W okresie trzech lat do 30 czerwca 2019 r. zwiększyła liczbę sklepów o 499, czyli o 90%.

Wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) w I półroczu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. wyniósł 11,1%.

Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą. Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 38,9% sprzedaży Grupy w II kw. 2019 r. i za 39,0% w pierwszym półroczu 2019 r., co oznacza wzrost o odpowiednio 0,8 pkt proc. i 0,6 pkt proc. w stosunku do analogicznych okresów 2018 r.

Dino w dalszym ciągu zamierza szybko zwiększać liczbę sklepów, choć wskazuje także na zagrożenia wynikające z sytuacji rynkowej.

– Wymagająca sytuacja na rynku pracy może niekorzystnie wpłynąć na działalność Grupy – informuje spółka w raporcie. – Grupa Dino prowadzi działalność w sektorze charakteryzującym się stosunkowo wysoką rotacją pracowników. Malejący poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego, mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Grupę Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników. Ponadto, wyżej wymienione czynniki mogą skutkować rosnącą presją na wzrost kosztów wynagrodzeń – zwraca uwagę spółka. Kolejnym zagrożeniem mogącym wpłynąć na rentowność sieci jest planowane wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej.

– Wejście w życie ww. podatku spowoduje wzrost kosztów podatkowych Grupy Dino Polska i może obniżyć jej rentowność, co może mieć niekorzystny wpływ na działalność Grupy Dino Polska, jej sytuację finansową i perspektywy rozwoju – przestrzega spółka.

Magdalena Weiss 2159 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }