Dzięki Mastercard Elbląg z mniejszą "szyldozą"

W drugiej edycji projektu to Elbląg zdobył najwięcej głosów internautów, dzięki czemu witryny sześciu sklepów i lokali usługowych w tym mieście przeszły metamorfozę.

Druga edycja inicjatywy :DobryZnak, realizowanej przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa, dobiegła końca.

Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu.

Celem akcji jest walka z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym spowodowanym licznymi, często kolorowymi i krzykliwymi szyldami, reklamami czy naklejkami w oknach punktów handlowych i usługowych.

Elbląg wygrał głosowanie internautów, które odbywało się na fanpage’u :DobryZnak. Wzięło w nim udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Rywalami Elbląga były Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy Teresa, sklep wędkarski Spławik oraz punkt usługowy Elpuch, zajmujący się czyszczeniem pierza.

- Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza Elpuch.

Beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych, ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów. Mastercard oferuje im ponadto pomoc przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w architekturę miejską.

- Akcją :DobryZnak wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców, dając im szansę na rozwój swojego biznesu, zarówno dzięki atrakcyjniejszemu wyglądowi ich placówek, jak umożliwieniu im przyjmowania płatności bezgotówkowych – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe. - Obie te zmiany mogą pomóc im w przyciągnięciu klientów. Mieszkańcy natomiast zyskują coś bezcennego: piękniejszą okolicę, w której będzie się przyjemniej żyło – uważa.

W zeszłym roku inauguracji akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs, w którym również można było wygrać renowacje szyldów, jednak wtedy o nagrodę walczyli sami przedsiębiorcy. Tym razem rywalizowały miasta. Mimo że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym.

Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną platformy czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach.

- Dzięki współpracy branży marketingowej z projektową i NGO, udało nam się wprowadzić dobre praktyki projektowe na ulice miasta z bogatą historią artystyczną. Cieszy nas fakt, że nowe szyldy przy ul. Browarnej i ul. Robotniczej, zostały dobrze przyjęte nie tylko przez przedsiębiorców, ale również przez lokalną społeczność – mówi Małgorzata Bujak ze stowarzyszenia Traffic Design.

Kampania :DobryZnak została wyróżniona zarówno na zagranicznych, jak i lokalnych festiwalach: m.in. najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Projekt zdobył też siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards, a także 3 srebrne miecze w konkursie KTR 2019 oraz 2 nagrody główne w ramach Polish Graphic Design Awards 2019.

Katarzyna Pierzchała 2893 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }