Zmarł Lars Larsen założyciel Grupy Jysk

Miał 71 lat.

- Straciliśmy męża, tatę i dziadka, a Dania straciła naprawdę wyjątkowego przedsiębiorcę. Będzie nam Go wszystkim bardzo brakowało. Zrobimy wszystko, aby kontynuować prace nad dalszym rozwojem dzieła jego życia - czytamy w informacji opublikowanej przez Jacoba Brunsborga, który w czerwcu przejął po swoim ojcu funkcję prezesa Lars Larsen Group.

Praca nad dalszym rozwojem firmy będzie kontynuowana. Kierowaniem całą firmą Jysk będzie nadal zajmował się jej dotychczasowy dyrektor generalny i prezes Jan Boegh.
 
- Krótko przed oddaniem prezesury firmy Lars Larsen uczestniczył w procesie decyzyjnym o połączeniu dwóch niezależnych części firmy w jedną firmę - Jysk Group. Będę kontynuował moje wysiłki tak, aby w ciągu najbliższych kilku lat połączony Jysk stał się firmą jeszcze silniejszą i większą. Zrobimy co w naszej mocy, aby duch firmy stworzonej przez Larsa Larsena z jego „dobrą ofertą” dla klientów trwał dalej - powiedział Jan Boegh. 
 
Lars Larsen pozostawał twarzą Jysk do czerwca br., kiedy to zdiagnozowano u niego raka wątroby.

Jysk jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, która sprzedaje „wszystko dla domu”. Pierwszy sklep sieci został otwarty w 1979 roku w duńskim mieście Arhus. Obecnie Jysk liczy 2 800 placówek. Sieć zatrudnia ok. 23 000 pracowników w 52 krajach na całym świecie. W Niemczech i Austrii sklepy nazywają się Danisches Bettenlager, w pozostałych krajach na świecie Jysk.

Jysk należy do  Lars Larsen Group, w której skład wchodzą liczne firmy m.in. z branży wnętrzarskiej, sieć restauracji, pole golfowe. Łączny obrót Grupy wynosi 4,25 mld euro, a roczny obrót Jysk wynosi 3,58 mld euro.

W Polsce Jysk istnieje od 2000 roku. Siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. Sieć dynamicznie się rozwija, każdego roku otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. Firma prowadzi też sprzedaż on-line. W Polsce Jysk zatrudnia ponad 2 300 osób.

Joanna Hamdan 9343 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }