Franczyza Carrefoura ma się bardzo dobrze

W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. mkw. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe - pod szyldem Globi.

Ekspansja sieci ukierunkowana jest przede wszystkim na duże miasta, takie jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków, Wrocław i Poznań. W tych lokalizacjach sieć rozwija zarówno model Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo, jak i Carrefour Express minimarket z zielonym logo. Szyld Globi jest z kolei rozwijany w małych miastach i na terenach wiejskich.

Rośnie także liczba sklepów Carrefour Express convenience przy stacjach paliw. Format ten, intensywnie wdrażany przez Carrefour od drugiej połowy 2018 r., liczy już ponad 50 sklepów. Operator zapowiada, że ze względu na jego duży sukces tempo otwierania nowych sklepów będzie utrzymywane. Sklepy przy stacjach paliw są otwierane we współpracy z lokalnymi sieciami, takimi jak Wasbruk, GreenPoint, PitStop czy Dyskont Paliwowy. Oferta jest skierowana również do właścicieli pojedynczych stacji paliw. Od lutego tego roku Carrefour otwiera sklepy na stacjach paliw we współpracy z firmą Unimot, która na terenie Polski prowadzi kilkadziesiąt stacji pod marką Avia.

– Wspólnym mianownikiem dla sklepów franczyzowych Carrefour jest ich dopasowanie do lokalizacji, trafficu i potrzeb klientów – tłumaczy Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska. – Stale udoskonalamy i optymalizujemy ofertę, czego wyrazem są m.in. nasze koncepty i innowacje, takie jak: zdrowa półka, bistro express, okrągłe ceny, food to go, piwa regionalne, podgrzej lub umyj na miejscu, kasy samoobsługowe czy kawomaty Costa Coffee – wymienia.

Dodaje, że to dzięki temu podejściu wciąż wzrasta zainteresowanie klientów i partnerów formatami sieci, co z kolei przekłada się na nowe otwarcia. - W tym miesiącu otwieramy osiem kolejnych sklepów i już myślimy o następnych – dodaje Florkiewicz.

Obecnie pod szyldem Carrefour działa ok. 600 sklepów franczyzowych. Minikoncepty to nowatorskie udogodnienia dla klientów wprowadzone przez Carrefour do sklepów franczyzowych. Są to m.in.:

- bistro express – korner bistro, w którym klient może kupić ciepłe przekąski;

- okrągłe ceny – specjalnie przygotowane niewielkie zestawy produktów świeżych (wędlin, serów, owoców) na jeden posiłek, np. śniadanie czy lunch, w „okrągłych” cenach kilku złotych (np. 2 zł, 3 zł, 4 zł);

- food to go – specjalna strefa z daniami gotowymi;

- zdrowa półka – oferta najczęściej kupowanych produktów bio, bezglutenowych, bez laktozy, dietetycznych, bez cukru;

- piwa regionalne – dedykowana półka z asortymentów lokalnych browarów;

- podgrzej na miejscu oraz umyj na miejscu – proste usługi dla klientów, np. gdzie klient może podgrzać kupione w sklepie produkty lub poprosić o umycie kupionych w sklepie owoców.

Ponadto w ubiegłym roku Carrefour wprowadził szereg innowacyjnych udogodnień, takich jak kasy samoobsługowe, zwiększające tempo obsługi klientów i przydatne szczególnie w godzinach dużego natężenia ruchu, oraz kawomaty Costa Coffee, we współpracy ze znaną siecią kawiarni.

Katarzyna Pierzchała 2893 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }