Henkel obniża prognozy. Przez kosmetyki

Producent klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu, środków piorących i czystości oraz kosmetyków skorygował w dół część prognoz finansowych.

Wszystko przez "wymagającą sytuację rynkową" w II kwartale roku 2019, przez co najmocniej ucierpiał segment kosmetyków. Henkel produkuje m.in. żele pod prysznic i dezodoranty Fa oraz produkty do włosów Gliss Kur, Schauma, Syoss czy Taft.

Rozwój sektora detalicznego Beauty Care (kosmetyki) był znacznie poniżej naszych oczekiwań. Było to spowodowane między innymi niezbyt korzystną sytuacją gospodarczą na rynkach rozwiniętych, takich jak Ameryka Północna i Europa Zachodnia. W Chinach na działalność detaliczną wpływ miały bieżące korekty zapasów. Dodatkowo wzrosły ogólne koszty marketingu i sprzedaży – powiedział Hans Van Bylen, prezes Henkla. – Natomiast sektor produktów profesjonalnych w dalszym ciągu odnotowywał dobre wyniki.

Wyniki sektora klejów oceniono jako dobre, choć odbiło się na nich słabsze zapotrzebowanie ze strony producentów, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej. Bardzo dobrze za to wypadł segment środków czystości i piorących (m.in. Persil, Silan, Pur).

– Pomimo nie najlepszych perspektyw gospodarczych nadal będziemy realizować nasze priorytety strategiczne oraz zapowiedziane inwestycje rozwojowe. Koncentrujemy się na wzmacnianiu naszej działalności, zwiększając dalej konkurencyjność w celu zapewnienia zrównoważonego i rentownego wzrostu – dodał Hans Van Bylen.

Prognozy w dół

W przeciwieństwie do wcześniejszych prognoz obecnie Henkel nie spodziewa się wzrostu popytu ze strony branży przemysłowej w drugiej połowie roku. Ponadto oczekuje się, że rozwój w sektorze Beauty Care (kosmetyki) będzie niższy niż wcześniej zakładano.

Wcześniejsze prognozy Henkla przewidywały wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2–4% dla całej Grupy i wszystkich trzech sektorów biznesowych. Obecnie Henkel przewiduje dla Grupy wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 0−2%. W wypadku sektora klejów spodziewana jest dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym pomiędzy -1% a 1%. Dla kosmetyków Henkel prognozuje zmianę wielkości przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym pomiędzy -2% a 0%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) prognoza została podtrzymana na poziomie od 2% do 4%.

Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) obniży się według najnowszych prognoz o wartość jednocyfrowym – średnią lub wysoką – w stosunku do 2018 roku. Wcześniejsza prognoza zakładała przy stałym kursie wymiany jednocyfrowy spadek na średnim poziomie.

Europa Wschodnia lepsza od Zachodniej

Sprzedaż na poziomie 5,121 mld euro w drugim kwartale 2019 r. pozostała na poziomie analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, spadła o 0,4%.

Na rynkach wschodzących odnotowano dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 3,9%. Afryka/Bliski Wschód i Ameryka Łacińska osiągnęły dwucyfrowy wzrost. Natomiast na rynkach rozwiniętych dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym była ujemna, na poziomie -3,2%.

Sprzedaż w Europie Zachodniej w ujęciu organicznym spadła o 1,8%. Natomiast w regionie Europy Wschodniej nastąpił organiczny wzrost sprzedaży o 8,0%. W Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym zwiększyły się o 16,5%. W Ameryce Północnej odnotowano spadek sprzedaży w ujęciu organicznym o 5,0%. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła o 11,0%, natomiast w regionie Azji i Pacyfiku spadła o 7,9%.

Zysk operacyjny (EBIT) zmniejszył się o 8,6% do 846 mln euro. Zysk na akcję uprzywilejowaną obniżył się o 9,5%.

Magdalena Weiss 2155 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }