PizzaPortal.pl ma nowego właściciela

Została nim firma Glovo - obecnie najszybciej rozwijający się gracz na rynku dostaw jedzenia, prowadzący działalność w 26 krajach.

Dotychczasowy właściciel PizzaPortal.pl AmRest Holdings 13 sierpnia zbył 100% udziałów w PizzaPortal.pl za łączną kwotę 30 mln euro plus 5 mln euro kwoty warunkowej („earn-out”).

Serwis PizzaPortal.pl po pierwszych latach bardzo intensywnego rozwoju zaczął poszukiwać nowej drogi, która pozwoli lepiej wykorzystać potencjał dynamicznie zmieniającego się rynku. W 2017 roku AmRest Holdings przejął 51% udziałów w PizzaPortal.pl od Delivery Hero, a w 2019 roku zyskał już pełną kontrolę. Przez ostatnie dwa i pół roku firma dynamicznie się rozwijała, zwiększając bazę restauracji do blisko 4000 w ponad 300 miastach. Przeprowadzono gruntowną transformację kluczowych obszarów biznesowych, a nowa strategia zaowocowała znacznym zwiększeniem świadomości marki, trzykrotnym zwiększeniem liczby zamówień, blisko 100% wzrostem rok do roku oraz nowymi partnerstwami m.in.: Coca-Cola, Pepsi, BLIK czy VISA.
 
- W latach 2017-2019 osiągnęliśmy duże sukcesy biznesowe, skupiając się na rozbudowie bazy restauracji i znacznie wzmacniając naszą pozycję w świadomości konsumentów. Zwiększyliśmy liczbę lokali dostępnych na platformie o lubiane przez Polaków marki. Glovo, jako nowy właściciel, posiadający know-how i własną flotę, umożliwia nam pożądany rozwój obszaru dostaw, który – obok rozszerzenia oferty o zamówienia i dostawę innych produktów – jest kluczem do zdobycia przewagi rynkowej. Do końca bieżącego roku, planujemy uruchomienie wspólnie nowej usługi w głównych polskich miastach - mówi Piotr Kruszyński, CEO i członek zarządu PizzaPortal.pl.
 
Glovo to aplikacja umożliwiająca zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu godziny. Firma posiada 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Obecnie Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Firma zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 35 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.
 
Joanna Hamdan 9180 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }