Dyskont premium

Biedronka wskoczyła na wyższy poziom. Sieć otworzyła w stolicy najnowocześniejszy, a zarazem jeden z największych swoich sklepów.

Przyznaję, tak ładnej Biedronki jeszcze nie widziałam.
Ta najmłodsza warszawska powstała w formacie 2.0, który oznacza zoptymalizowane, bardziej przystępne dla  klientów ustawienie produktów. Ruszyła 23 maja w Galerii Młociny, tuż obok początkowej stacji metra i w bardzo ważnym punkcie przesiadkowym stolicy. Jest 145. sklepem sieci w mieście.

Najmłodsza i najładniejsza
Wyróżnia się nie tylko lokalizacją (galeria handlowa zamiast wolnostojącego budynku). Jest  najnowocześniejszym sklepem sieci w stolicy, a zarazem jednym z największych – powierzchnia sali sprzedaży wynoszącej 850 mkw. zamiast zwyczajowych 650 mkw. To pozwala na przestrzenne rozplanowanie działów, ekspozycję większej liczby produktów, a także zachowanie przestronnych alejek. Spore jest tu też zatrudnienie – w nowej Biedronce pracuje blisko 40 osób, podczas gdy zwykle na jeden sklep przypada 25 etatów.

W sklepie wydzielono strefy z pieczywem, owocami i warzywami oraz kosmetykami. Każda z nich jest czytelnie oznaczona, nazwy kategorii podświetlane, a dodatkowo na oznaczeniach tuż nad regałami czy lodówkami promowane są topowe produkty marek własnych sieci.
Krótkoterminowe akcje promocyjne również są komunikowane – odpowiednie napisy (np. „Nowe w tym tygodniu”, „Wciąż w ofercie”) i zróżnicowana kolorystyka pojawiły się na koszach i na tablicach zawieszonych pod sufitem.
Wszystkie oznaczenia są doskonale widoczne.

Placówka wyróżnia się też nowoczesnymi chłodziarkami z drzwiami pozwalającymi w pełni zachować ciąg chłodniczy produktów oraz zminimalizować energochłonność.

To zarazem pierwszy sklep sieci, w którym klienci mogą skorzystać z samoobsługowej krajalnicy do pieczywa (rozwiązanie występujące już wcześniej w Lidlu). Jest to też 6. w Warszawie i 27. w Polsce lokal sieci wyposażony w tradycyjne stoisko mięsno-wędliniarskie oferujące szeroki wybór produktów tradycyjnych (150 SKU), które wzbogaca asortyment wędlin i mięs paczkowanych. Na miejscu klient może zażyczyć sobie zmielenie mięsa, a także złożyć specjalne zamówienie.

– Do końca roku zamierzamy zainstalować tego typu stoiska mięsno-wędliniarskie w 70 Biedronkach – mówi Arnold Zyśk, menedżer ds. marketingu operacyjnego w Jeronimo Martins Polska, firmy będącej właścicielem sieci Biedronka.

Sklep może też pochwalić się samoobsługową wyciskarką do soków umiejscowioną na rozbudowanym dziale owocowo-warzywnym. Sok ze specjalnej słodkiej odmiany pomarańczy klient może kupić w plastikowych  butelkach o dwóch pojemnościach do wyboru.

Systemy głosowe i face'ujące
To niejedyne nowości. W sklepie działa system głosowy, umilający klientom zakupy muzyką. Dzięki niemu kupujący mogą też usłyszeć, która kasa otworzy się za moment oraz że pieczone na miejscu pieczywo jest już gotowe. Również kasjerzy są połączeni systemem głosowym między sobą oraz z menedżerem sklepu. – Dzięki niemu ułatwiamy pracę pracownikom. Bez ruszania się z miejsca kasjer może poprosić o pomoc czy np. o podanie różnych kodów – wyjaśnia menedżer ds. marketingu operacyjnego w Jeronimo Martins Polska.

Na początku czerwca sklep uzyskał koncesję na alkohol. Jest on eksponowany w nowatorskim systemie face’ującym, który polega na przesuwaniu przez personel sklepu butelek do przodu regału za pomocą specjalnej szyny. Testy tego systemu trwały w Biedronce od 2017 r.

Arnold Zyśk podkreśla, że Galeria Młociny to nowe miejsce na mapie Warszawy w jej dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Bielany. Dlatego jest tu Biedronka w nowoczesnym, jeszcze bardziej przyjaznym klientom wydaniu. – Jesteśmy przekonani, że nasz sklep będzie cieszył się tu ogromną popularnością – uważa.
Zwraca uwagę, że do współpracy przy projektowaniu tego lokalu Biedronka zaprosiła znanego historyka Warszawy i mieszkańca Bielan – dra Jarosława Zielińskiego.
Dzięki temu na jednej ze ścian, tuż obok strefy kas, klienci będą mogli podziwiać archiwalne zdjęcia Huty Warszawa i fotografie najważniejszych wydarzeń z jej historii.

– Nasza sieć jest zawsze blisko klientów i szanuje lokalną historię – podkreśla Arnold Zyśk.

Z okazji otwarcia młocińskiej Biedronki na klientów czekały specjalne oferty: wybrane produkty kupić można było nawet ponad 50% taniej, np. telewizor Smart TV TCL 50’’ DP 600 za 799 zł. Dodatkowo pierwsze 100 osób, które przyszły na otwarcie Biedronki w Galerii Młociny, otrzymało kartę przedpłaconą o wartości 20 zł do wykorzystania podczas kolejnych zakupów w dowolnym sklepie sieci.

– Młocińską Biedronką staramy się pokazać, że możliwe są zakupy produktów bardzo dobrej jakości w bardzo dobrej cenie, a przy okazji w przyjaznej atmosferze – tłumaczy Arnold Zyśk.

Widoczne co i rusz oznaczenia typu „Superoferta” czy „Supercena” zapewniają jednak klienta, że Biedronka to wciąż dyskont, choć już o niebo lepiej wyglądający niż wersja sprzed lat.

SKLEP W LICZBACHBIEDRONKA
Adres: ul.. Zgrupowania AK "Kampinos" 15, Galeria Młociny
Liczba kas: 5
Liczba pracowników: 40
Godziny otwarcia: pn.-czw. 7:00-22:00, pt. i sb.7:00-23:00, nd. handlowe 7:00-22:00

Katarzyna Pierzchała 2957 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }