Wielka modernizacja Galerii Malta

Poznańskie centrum handlowe zyska nowe funkcje, pojawią się nowi najemcy oraz jeszcze więcej rozrywki. Dzięki zaplanowanej skali zmian powstanie wielofunkcyjny obiekt ze zróżnicowaną ofertą handlową i rozwiniętą strefą rozrywkowo-wypoczynkową.

Galeria Malta przechodzi ważną przemianę, do której dojrzała po dziesięcioletniej obecności w Poznaniu.

Pracownicy firmy Sierra Balmain przez ostatnich 7 miesięcy uważnie analizowali rynek, zachodzące w nim zmiany oraz preferencje konsumentów, by finalnie wypracować właściwą i spójną z dziedzictwem tego miejsca strategię rozwoju.

Z przeprowadzonych badań wynika, że mieszkańcy Poznania – przyjeżdżający na Maltę – nie potrzebują kolejnej, typowej galerii handlowej. Potrzebują raczej miejsca, w którym będą mogli równie dobrze odpocząć, spotkać się ze znajomymi, obejrzeć wystawę, pójść do kina, spędzić czas, uprawiając ulubiony sport, a przy tym zrobić zakupy.

- Odwiedzalność Galerii Malta, również w niedziele wolne od handlu, jest bardzo wysoka. To miejsce z ogromnym potencjałem – komentuje Monika Idźkowska, dyrektor działu Asset Management, Sierra Balmain. - Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest mocny nacisk na ofertę handlową, bazującą na markach z przystępnych i średnich segmentów cenowych, odpowiednio uzupełnioną o gastronomię, sport, rozrywkę, lifestyle, wypoczynek, a także wydarzenia kulturalne i przestrzeń dedykowaną do pracy. To wszystko znajdzie się w nowej Galerii Malta – zapewnia.

Obiekt ulegnie niespotykanej transformacji. Odmieniona oferta i dobór najemców centrum mają dopełnić wachlarz atrakcji skupionych wokół Jeziora Maltańskiego. Zdaniem zarządzających obiektem przyszłość nieruchomości komercyjnych, takich jak Galeria Malta, opiera się na ich roli społecznej. To całkowita zmiana funkcji galerii handlowych – odejście od tradycyjnie rozumianego retailu na rzecz tworzenia galerii społecznościowych, w których dominują role społeczne, kulturalne i towarzyskie. Tego typu miejsca sprzyjają kontaktom z innymi ludźmi i wspólnemu przeżywaniu emocji oraz naturalnie wpisują się w miejską przestrzeń publiczną.

Pierwszy etap zmian już się rozpoczął. Część powierzchni centrum zachowa swoją dotychczasową funkcję, głównie zakupową. W związku z prowadzonymi pracami lokalizacje niektórych sklepów zmienią się. W Galerii pozostaną obecni najemcy: CCC, TK Maxx, H&M, Carry, New Yorker. Na parterze centrum ulokują się również nowe marki, z ofert których klienci Malty będą mogli korzystać już jesienią 2019. Po zakończeniu relokacji najemców, przestrzeń na pierwszym piętrze zostanie zaadaptowana pod prace rearanżacyjne. Poziom +1 całkowicie zmieni swój kształt i charakter. Powstanie zupełnie nowa przestrzeń – otwarta, składająca się z wielofunkcyjnych stref, w naturalny sposób łączących się w jedno atrakcyjne miejsce spędzania czasu, wypoczynku oraz zakupów.

- Handel będzie najlepiej funkcjonował, gdy zostanie zlokalizowany na parterze oraz w zachodniej części pierwszego piętra Galerii – uważa Monika Idźkowska.

Jej zdaniem taka koncentracja pozwoli na zachowanie płynnego przepływu klientów, łatwiejszą, intuicyjną nawigację po obiekcie oraz skupienie funkcji handlowej w jednym miejscu. Zapewnia, że w Galerii nie zabraknie dotychczasowych, popularnych miejsc rozrywki, jednak ich portfolio będzie się znacząco rozwijać, uzupełniając dotychczasową ofertę centrum – otwarty w czerwcu Lider Plac Zabaw, 10-salowe Multikino, największy w Poznaniu klub squasha, dwa escape roomy, Poznańską Szkołę Akrobatyki, klub fitness Saturn, a wkrótce także placówkę medycznej sieci enel-med.

- Zaczynając pracę nad nową strategią rozwoju Galerii Malta, chcieliśmy ją zdefiniować na nowo – ujawnia Lech Polański, dyrektor Galerii Malta. - Punktem wyjścia było zrozumienie ewoluujących potrzeb naszych klientów oraz roli centrum jako instytucji społecznej i jej poszczególnych funkcji. Myślę, że dobrze je przeanalizowaliśmy, czego wynikiem będzie nowy design, oferta handlowa i gastronomiczna, jak również podejście do klienta – tłumaczy i zapewnia, że centrum zmieni się w coś, czego w Poznaniu i nigdzie indziej jeszcze nie było.

- Pragniemy, aby charakter tego miejsca, a zwłaszcza niezwykła lokalizacja Galerii Malta jeszcze lepiej służyła mieszkańcom Poznania w realizacji ich najróżniejszych potrzeb i pragnień. Wierzymy w siebie, w nasz twórczy i organizacyjny potencjał – komentuje Polański.

Galeria Malta to jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych w Poznaniu, zarządzane przez Sierra Balmain. Na 54 tys. mkw. powierzchni handlowej gromadzi sklepy i punkty usługowe z wielu branż i segmentów, w tym marki modowe, takie jak TK Maxx, CCC, H&M, New Yorker. W ofercie Galerii dominują polskie i zagraniczne marki z segmentu mid-mass market i premium.

Centrum wyróżnia położenie w bezpośrednim sąsiedztwie terenów rekreacyjnych poznańskiej Malty, strefa restauracyjna z widokiem na Jezioro Maltańskie oraz bogata oferta sportowo-rozrywkowa.

Katarzyna Pierzchała 2838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }