DHL: e‑commerce wymusza zmianę dystrybucji

DHL Supply Chain opublikował najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

Te wnioski płyną z globalnego badania ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz za e‑commerce.

Okazuje się, że 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii, mimo że 70% respondentów ocenia e-commerce jako „bardzo ważny” lub „niezmiernie ważny” aspekt swojej działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów.

W raporcie zatytułowanym “Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” przedstawiono także główne bariery stojące na drodze do pełnego wdrożenia strategii, którymi są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, szybkość dostawy i ograniczenia istniejącej infrastruktury.

Nabil Malouli, global e-commerce product lead w DHL Supply Chain, tak komentuje wyniki: - Wyraźnie widać znaczenie uwzględniania wysokiej jakości obsługi klienta w strategii e‑commerce, przy czym oczekiwania klientów stale ewoluują i zmieniają się, powodując, że na firmach niezmiennie ciąży presja, by rozbudowywać ofertę e-commerce a także nowe łańcuchy dostaw, co powoduje problemy z pełną implementacją.

Jego zdaniem łańcuchy dostaw muszą nadążać za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów i odpowiednio na nie reagować, by zdobywać nowych i zatrzymywać dotychczasowych.

Nabil Malouli uważa, że wciąż rosnące wymagania w zakresie handlu elektronicznego oznaczają, że w ciągu następnych 3-5 lat ponad 50% firm będzie dokonywać jakiejś zmiany w swojej strategii dystrybucyjnej. By poradzić sobie z tą presją, wiele firm decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL), aby zwolnić wewnętrzne zasoby i możliwości na rzecz szybkiego i skutecznego skalowania działalności w celu kapitalizowania szans, jakie daje e-commerce.

Malouli dodaje: - Wiele firm decyduje się na współpracę z dostawcami 3PL, którzy pomagają im odpowiednio reagować na zmieniające się otoczenie, jednocześnie udostępniając swoją wiedzę i elastyczność, by spełniać zmieniające się oczekiwania klientów.

W 2019 r. firma DHL świętuje 50-lecie swojego założenia przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 r. DHL zrewolucjonizowała tradycyjną branżę dostawczą, eliminując biurokrację poprzez oferowanie nowej innowacyjnej usługi polegającej na dostarczaniu dokumentów na drugi dzień drogą lotniczą. Z czasem DHL stała się ogólnoświatowym koncernem zatrudniającym ok. 380 000 osób w ponad 220 krajach i regionach, oferującym pełen wachlarz usług logistycznych i łańcucha dostaw. Podejście cechujące się nakierowaniem na klienta i gotowością do podejmowania wszelkich wyzwań leży u podstaw pięciu dekad innowacyjności – począwszy od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów przetwarzających tekst, po specjalnie zaprojektowany StreetScooter, ekologiczny pojazd dostawczy zasilany napędem elektrycznym opracowany przez grupę kapitałową Deutsche Post DHL.

Katarzyna Pierzchała 2801 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }