Spar Polska z dobrymi wynikami w pierwszym półroczu

Sieć Spar raportuje wzrost w pierwszej połowie roku o 5,56% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., pomimo zawirowań wokół marki i mniejszej liczby handlowych niedziel.

Sieć odnotowała wzrost o 5,56% LfL, choć w 2019 r. jest tylko jedna handlowa niedziela w miesiącu w porównaniu z dwoma niedzielami w analogicznym okresie 2018 r.

- Silny wzrost pokazuje siłę konceptu Spar Polska wspierającego lokalnych producentów i dostawców, przedsiębiorczość lokalnych właścicieli sklepów skupionych w systemie franczyzowym oraz skuteczność, pomimo okresowych trudności, przestawienia się sieci na większe niż w przeszłości korzystanie z wyselekcjonowanych partnerów hurtowych, zapewniających dostawy dla sklepów do czasu pozyskania inwestora – komentuje operator sieci.

Pomimo trwającego sporu dotyczącego licencji Spar na polskim rynku (w którym polska spółka stoi na stanowisku, iż próba odebrania licencji nie miała podstaw i działania w celu przejęcia sklepów sieci stanowiły czyn nieuczciwej konkurencji), Spar kontynuował otwarcia nowych sklepów: w Krakowie, Janowie Lubelskim czy Ciągowicach. Jeden ze sklepów w Rzeszowie został powiększony i przeniesiony do nowego obiektu.

Firma realizowała także działania w celu dodatkowego wsparcia sprzedaży targetujące konsumentów, organizując m.in. kolejny program znaczkowy z rabatami, loterię czy oferując sklepom nowy program lojalnościowy dla klientów z nagrodami w postaci bonów do placówek sieci. Kolejny sklep w sieci zostanie otwarty z końcem sierpnia w Chochołowie.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2801 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }