Lewiatan przekonuje do franczyzy

Mówi się, że pieniądze leżą na ziemi, a trzeba je tylko dostrzec i odpowiednio zagospodarować. Nie ma jednak uniwersalnej recepty na sukces. Jednym z najbezpieczniejszych i sprawdzonych rozwiązań jest franczyza - przekonuje operator sieci sklepów Lewiatan.

Pojęcie franczyzy odnosi się do formy współpracy, podczas trwania której podmiot franczyzodawcy przekazuje drugiej stronie umowy – franczyzobiorcy – cały pakiet know how. To rodzaj stałego i długookresowego działania między niezależnymi przedsiębiorcami. Pozwala więc na przyjęcie sprawdzonego modelu biznesowego, a jednocześnie przedsiębiorca może pozostać niezależny. Według operatorów sieci franczyza oferuje wiele korzyści. Polska Sieć Handlowa Lewiatan przygotowała ich wykaz.

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna firmy jest ważnym elementem strategii. Klienci zwracają szczególną uwagę na wystrój sklepów. By wyjść naprzeciw franczyzobiorcom, sieć Lewiatan oferuje nowoczesny wystrój powierzchni sklepowej, funkcjonalne rozwiązania oraz pakiet materiałów eksploatacyjnych z logo sieci. Dodatkowo uwzględnione są rabaty cenowe na elementy wyposażenia.

Centralne biuro projektowe

Aby spełnić oczekiwania klientów, którzy cenią sobie możliwość zrobienia szybkich zakupów, w PSH Lewiatan stosowane są sprawdzone rozwiązania mające zapewnić funkcjonalność i atrakcyjność sklepu. W tym celu zostało stworzone Centrale Biuro Projektowe Lewiatana. Jego zadaniem jest wspieranie przedsiębiorców w zaplanowaniu przestrzeni sklepu, wraz z jego zapleczem socjalnym i magazynowym. Projektowane są aranżacje nowo otwartych, jak i już istniejących sklepów. Na podstawie informacji przekazanych od franczyzobiorcy zostają opracowane indywidualne propozycje zawierające m.in. plan powierzchni sklepu, schematy rozmieszczenia grup towarowych, a także wizualizacje zewnętrzną i wewnętrzną placówki.

Towar w możliwie najniższej cenie

Kolejnym istotnym czynnikiem w procesie zakupowym są ceny produktów na sklepowych półkach. Lewiatan zapewnia zarówno korzystne warunki zakupu towarów u dystrybutorów, a także szerokie portfolio ogólnopolskich i regionalnych kontraktów handlowych, za realizację których wypłacane są sklepom wynagrodzenia.

– Klienci często zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny. Dlatego proponujemy szeroką ofertę – blisko 450 produktów własnej marki w atrakcyjnych cenach – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu Sieci Lewiatan. - Co więcej, pakiet franczyzowy sieci Lewiatan zapewnia swoim franczyzobiorcom szeroki wachlarz dostawców wraz z wynegocjowanymi warunkami współpracy. Takie rozwiązanie ułatwia właścicielom osiągnięcie pozycji lidera sprzedaży w danym regionie, ponieważ proponowane kontrakty handlowe wpływają na zwiększanie przychodów i rentowność sklepów – tłumaczy.

Reklama dźwignią handlu

Ważną propozycją sieci dla franczyzobiorców jest bogata oferta marketingowa. Kluczową korzyścią działań reklamowych jest dostęp do reklamy w mediach ogólnopolskich, dzięki której łatwiej dotrzeć do szerokiego grona klientów. Umowa zapewnia także wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. Gazetki czy ulotki tematyczne przyciągają uwagę konsumentów, a programy lojalnościowe, loterie i konkursy w atrakcyjny sposób angażują ich w działania marki, budując z nimi więź.

Najnowsze rozwiązania i usługi

Istotnym czynnikiem, dzięki któremu warto wejść we współpracę z siecią franczyzową, są umowy okołobiznesowe. - Pozwalają one na znaczne obniżenie kosztów działalności. Jako partnerzy biznesowi jesteśmy w stanie wynegocjować bardzo korzystne warunki umów dla całej sieci sklepów, a to przekłada się na realne zyski dla poszczególnych przedsiębiorców – przekonuje Marcin Poniatowski.

Energia elektryczna, usługi bankowe i finansowe, telefonia komórkowa czy ubezpieczenia, to tylko niektóre elementy pakietu franczyzowego pozwalające franczyzobiorcy na znaczne zmniejszenie wydatków.

Centrum Edukacyjne Lewiatana

Centrum Edukacyjne Lewiatana wspiera nie tylko franczyzobiorców, ale także pracowników. Dodatkowo każda placówka może zakupić oprogramowanie do kompleksowego zarządzania sklepem.

– Dynamicznie zmieniający się rynek i rosnąca konkurencja wymaga od przedsiębiorców stałej edukacji i dużego zaangażowania, dlatego też PSH Lewiatan stworzył cały projekt szkoleniowy w ramach Centrum Edukacyjnego Lewiatana, tzw. CEL. Składają się na niego dwa typy kursów: pierwszy – platforma szkoleń internetowych, drugi – szkolenia stacjonarne odbywające się w różnych regionach – mówi Marcin Poniatowski.

Przystąpienie do programu franczyzowego wymaga spełnienia pewnych kryteriów. Należy dysponować punktem handlowym o odpowiedniej lokalizacji, posiadać stabilną sytuację finansową, a także pozytywną opinię w środowisku kupieckim, oraz być gotowym do przyjęcia konkretnej strategii działania.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku, która w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza około 3.200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 430 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2018 r. przekroczyły 12,5 mld zł, stawiają Lewiatana w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 2950 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }